Aż sześć nowych szyldów pojawiło się w przestrzeni Elbląga. Miasto wygrało w ogólnopolskim konkursie organizowanym przez inicjatywę :Dobry Znak, zdobywając najwięcej głosów internautów. Nową zewnętrzną identyfikację wizualną dla wybranych lokali stworzyło gdyńskie Stowarzyszenie Traffic Design.- Lokale zostały wytypowane przez miasto Elbląg, które uzyskało najwięcej głosów w konkursie online. Do pierwszej edycji konkursu :DobryZnak zgłaszali się indywidualni przedsiębiorcy z całej Polski, jednak w tym roku zależało nam na bardziej całościowym odmienieniu fragmentu miasta, co jest niemożliwe zmieniając szyldy rozsiane po całym kraju – mówi Monika Domańska ze Stowarzyszenia Traffic Design. Dlatego w tym roku o udział w akcji rywalizowały miasta. Były to m.in. Sosnowiec, Jaworzno, Inowrocław, Zakopane i Szczecin oraz właśnie Elbląg. Zrealizowanych zostało tam sześć nowych projektów. Do re:designu zakwalifikowały się między innymi zakład czyszczenia pierza, sklep wędkarski, sklep spożywczy, oraz serwis urządzeń gazowych. Wśród projektantów znaleźli się Eugenia Tynna, Paweł Ryżko i Grupa Projektor. - Ładne witryny to i ładna ulica. Wcześniej ta okolica była zaniedbana, ale dzięki inicjatywie :DobryZnak od Mastercard zmieniła swój kolor, swój wystrój. Dla mnie najważniejsze jest zadowolenie klientów, uśmiech ludzi i fakt, że przychodzą do mnie kolejny raz – mówi Pan Krzysztof z Zakładu Czyszczenia Pierza „Elpuch”.Szyld nad sklepem czy zakładem usługowym to wizytówka przedsiębiorcy. Dobrze zaprojektowany jest ozdobą ulicy, przy której zawiśnie i jednocześnie zachętą, aby przekroczyć próg i skorzystać z usług. - Akcja :DobryZnak łączy troskę o estetykę przestrzeni publicznej z dbałością o lokalny biznes. Traffic Design wspiera projekt, aby pokazać, że reklama może mieć szlachetny, artystyczny charakter o czym często zapominamy w przestrzeniach zagraconych banerami i billboardami – tłumaczy Monika Domańska ze Stowarzyszenia Traffic Design. Mimo, że tegoroczne głosowanie już się zakończyło, akcja :DobryZnak trwa nadal. Mali przedsiębiorcy z całej Polski mogą korzystać z platformy dobryznak.org, na której znajdą m.in. bazę profesjonalnych projektantów oraz szyldziarzy, wraz z bezpośrednim kontaktem do nich, co ułatwi im przeprowadzenie metamorfozy w swoim sklepie lub lokalu usługowym. Na stronie można także znaleźć dział z poradami ogólnymi, dotyczącymi marketingowego wsparcia biznesu. Nad zawartością merytoryczną projektu czuwa Stowarzyszenie Traffic Design, które od kilku lat prowadzi działania na rzecz estetyki w przestrzeni publicznej w Gdyni - pierwsze edycje re:designu szyldów realizowane były na ulicach Starowiejskiej i Abrahama. Stowarzyszenie na swoim koncie ma również kompleksowe realizacje estetyzacyjne w Warszawie oraz w mniejszych miastach. Od strony kreatywnej za kampanię odpowiada McCann Worldgroup w Polsce.W zeszłym roku akcja „:Dobry Znak” nagrodzona została prestiżowym festiwalu branży reklamowej Golden Drum. Galeria zdjęć Pobierz galerię Serwis urządzeń gazowych w Elblągu przed i po przemianie // Rafał Kołsut/mat.prasowe Pobierz zdjęcie Serwis urządzeń gazowych w Elblągu po przemianie // fot. Rafał Kołsut/mat.prasowe Pobierz zdjęcie Sklep Monika Odzież po przemianie // fot. Rafał Kołsut/mat.prasowe Pobierz zdjęcie Naklejka na sklepie Monika Odzież w Elblągu // fot. Rafał Kołsut/mat.prasowe Pobierz zdjęcie Sklep ogólnospożywczy Teresa w Elblągu po przemianie // fot. Rafał Kołsut/mat.prasowe Pobierz zdjęcie Szyld sklepu ogólnospożywczego Teresa w Elblągu po przemianie // fot. Rafał Kołsut/mat.prasowe Pobierz zdjęcie Sklep Spławik w Elblągu po przemianie // fot. Rafał Kołsut/mat.prasowe Pobierz zdjęcie Sklep Spławik w Elblągu po przemianie // fot. Rafał Kołsut/mat.prasowe Pobierz zdjęcie Zakład Czyszczenia Pierza Elpuch po przemianie // fot. Rafał Kołsut/mat.prasowe Pobierz zdjęcie Zakład Czyszczenia Pierza Elpuch po przemianie // fot. Rafał Kołsut/mat.prasowe Pobierz zdjęcie Sklep Rene w Elblągu po przemianie // fot. Rafał Kołsut/mat.prasowe Pobierz zdjęcie Sklep Rene w Elblągu po przemianie // fot. Rafał Kołsut/mat.prasowe Pobierz zdjęcie Warunki pobierania Wszelkie prawa do zdjęć lub grafik prezentowanych w ramach portalu, należą do Prowadzącego portal lub do podmiotów z nim współpracujących i podlegają ochronie prawnej. Prowadzący portal zezwala na kopiowanie i przedstawianie utworów jedynie w celach niekomercyjnych oraz pod warunkiem zachowania go w oryginalnej postaci i zachowaniem kontekstu tematu, do którego zostało wykorzystaneprzez redakcję gdynia.pl. Opublikowane materiały powinny zawsze zawierać źródło, czyli adres strony www.gdynia.pl. Na publikowanie utworów w innych celach wymagana jest zgoda właściciela strony czyli Prowadzącego portal. Opublikowano: 23.08.2019 10:00 Autor: Marta Jaszczerska-Zawadzka (m.jaszczerska@gdynia.pl)