Już 2 stycznia nowy prom „Stena Ebba” dołączy do siostrzanej jednostki „Stena Estelle”. Tym samym flota Stena Line zostanie znacznie unowocześniona. Jak informuje przewoźnik, w przyszłym roku trasę Gdynia-Karlskrona będą obsługiwać trzy jednostki. Nowy prom klasy E-Flexer „Stena Ebba” już 2 stycznia 2023 roku wypłynie w swoją pierwszą podróż z Gdyni do Karlskrony. To kolejny krok przewoźnika Stena Line do unowocześnienia floty oraz operacji portowych na linii między Polską a Szwecją. Co nowego w tym roku? W czerwcu operacje zostały przeniesione do nowego Publicznego Terminala Promowego przy ul. Polskiej 4. Na początku września rozpoczął kursowanie nowy E-Flexer „Stena Estelle” – pierwszy tego typu statek na linii.W przyszłym roku na linii Gdynia-Karlskrona będą pływały trzy statki. Dwa 240-metrowe „Stena Estelle” i „Stena Ebba” oraz znany pasażerom „Stena Spirit”. – Rok 2022 był dla nas czasem wytężonej pracy, której celem było dostarczenie zarówno naszym klientom frachtowym jak i pasażerom najlepszych rozwiązań na rynku. Wymieniając częściowo naszą flotę na linii Gdynia-Karlskrona na trzy statki, w tym dwa nowe E-Flexery, oferujemy dużo bardziej efektywny transport promowy, większą pojemność frachtową oraz optymalny rozkład wypłynięć – powiedział Marek Kiersnowski, dyrektor zarządzający Stena Line Polska. Trzy statki we flocie Stena Line sprostają wymaganiom nie tylko frachtu, ale także pasażerów. „Stena Estelle” i „Stena Ebba” to nowe, wprowadzone na linię po przybyciu ze stoczni statki typu E-flexer o długości 240 m. Każdy z nich oferuje 263 kabiny, miejsce dla 1 200 pasażerów oraz pojemność ładunkową wynoszącą 3 600 metrów.Nowe statki zapewnią zwiększenie przepustowości na trasie Gdynia-Karlskrona. Poza tym są wydajne energetycznie dzięki swojej optymalnej konstrukcji. Są też bardziej zrównoważone ekologicznie m.in. dzięki korzystaniu z zasilania z lądu podczas postojów, co ogranicza emisję spalin.Z kolei „Stena Spirit” jest znany pasażerom linii Gdynia-Karlskrona od ponad 10 lat. Może zabrać 1 200 pasażerów, 480 samochodów osobowych lub 100 ciężarówek, a na pokładzie, oprócz kabin pasażerskich, znajdują się też m.in.: dyskoteka, bary, restauracje oraz SPA z widokiem na morze. Pozostałe statki Pozostałe dwa statki, które były wykorzystywane na Bałtyku, nadal pozostaną w rodzinie Stena Line.„Stena Vision” od wiosny 2023 roku będzie obsługiwał ważną, dynamicznie rozwijającą się trasę Cherbourg-Rosslare, która łączy kontynent europejski z Irlandią.Natomiast prom „Stena Nordica” w miarę potrzeb będzie wykorzystywany do wspierania europejskiej sieci połączeń Stena Line. Opublikowano: 29.11.2022 09:33 Autor: Magdalena Śliżewska (magdalena.slizewska@gdynia.pl) Zmodyfikowano: 29.11.2022 09:57 Zmodyfikował: Agnieszka Janowicz