PKO Gdynia Półmaraton 2025 – zmiany w organizacji ruchu
Co nowego

Rekordowy marzec terminalu BCT

fot. Lechosław Dzierżak

fot. Lechosław Dzierżak

Historyczny sukces Bałtyckiego Terminalu Kontenerowego z Gdyni. W marcu tego roku BCT osiągnął wynik 50 378 TEU w przeładunkach kontenerów. To najwyższy miesięczny wynik w całej historii terminalu.


Gdyński BCT to jeden z największych terminali kontenerowych w Polsce. Od wielu lat prężnie działa i rozwija się w grupie ICTSI (International Container Terminal Services, Inc.), która zrzesza terminale z całego świata i wspiera organizację transportu kontenerów. Jego wysokie wyniki przeładunkowe nie mogą więc dziwić. Jednak początek tego roku był dla niego szczególny.

Mimo pandemii gdyński terminal BCT odnotował na koniec marca historyczny rekord. W minionym miesiącu przeładunki kontenerów przekroczyły magiczną granicę 50 tysięcy TEU. Ostateczny wynik sięgnął 50 378 TEU. To najwyższy miesięczny rezultat w całej historii terminalu.

– To nasz wspólny sukces. Zawdzięczamy go Wam, nasi drodzy klienci. Pomimo światowego spowolnienia gospodarczego, spowodowanego pandemią, nie zwalniacie i pozwalacie nam na efektywną pracę, a przy okazji na bicie kolejnych rekordów. Wielkie podziękowania kierujemy również w stronę naszej załogi, bez której wytężonego wysiłku i ciężkiej pracy, zwłaszcza w tych trudnych czasach, osiągnięcie tego wyniku nie byłoby możliwe – czytamy na facebookowym profilu Bałtyckiego Terminalu Kontenerowego.

Tak wysokie wyniki to zasługa infrastruktury, wykorzystywanego sprzętu przeładunkowego, takiego jak specjalistyczne suwnice i żurawie portowe, a także systemów informatycznych, jakie posiada terminal. Ponadto w tej części portu, w której funkcjonuje BCT, przeprowadzone zostaną prace, które znacząco podniosą jakość obsługi statków.

W ramach inwestycji nabrzeże Helskie I będzie pogłębione z obecnych 12,7 metrów do 15 metrów na całej jego długości (800 m). Zostanie też zaprojektowana rampa Ro-Ro w narożniku nabrzeży Puckiego i Helskiego. Planowana jest również budowa nabrzeża Helskiego II, będącego przedłużeniem nabrzeża Helskiego I. Dodatkowo zmieniony zostanie projekt trzeciej szyny podsuwnicowej na całej długości przebudowywanego nabrzeża.

Przebudowa jest realizowana w ramach przedsięwzięcia inwestycyjnego pn. „Pogłębienie toru podejściowego i akwenów wewnętrznych Portu Gdynia, Etapy I i III oraz przebudowa nabrzeży w Porcie Gdynia. Etap II i III”. Za opracowanie projektu odpowiada PROJMORS - Biuro Projektów Budownictwa Morskiego Sp. z o.o.

  • ikonaOpublikowano: 06.04.2021 07:20
  • ikona

    Autor: Paweł Kukla (p.kukla@gdynia.pl)

  • ikonaZmodyfikowano: 06.04.2021 13:21
  • ikonaZmodyfikował: Redakcja portalu Gdynia.pl
ikona

Najnowsze