Historyczny sukces Bałtyckiego Terminalu Kontenerowego z Gdyni. W marcu tego roku BCT osiągnął wynik 50 378 TEU w przeładunkach kontenerów. To najwyższy miesięczny wynik w całej historii terminalu. Gdyński BCT to jeden z największych terminali kontenerowych w Polsce. Od wielu lat prężnie działa i rozwija się w grupie ICTSI (International Container Terminal Services, Inc.), która zrzesza terminale z całego świata i wspiera organizację transportu kontenerów. Jego wysokie wyniki przeładunkowe nie mogą więc dziwić. Jednak początek tego roku był dla niego szczególny.Mimo pandemii gdyński terminal BCT odnotował na koniec marca historyczny rekord. W minionym miesiącu przeładunki kontenerów przekroczyły magiczną granicę 50 tysięcy TEU. Ostateczny wynik sięgnął 50 378 TEU. To najwyższy miesięczny rezultat w całej historii terminalu. – To nasz wspólny sukces. Zawdzięczamy go Wam, nasi drodzy klienci. Pomimo światowego spowolnienia gospodarczego, spowodowanego pandemią, nie zwalniacie i pozwalacie nam na efektywną pracę, a przy okazji na bicie kolejnych rekordów. Wielkie podziękowania kierujemy również w stronę naszej załogi, bez której wytężonego wysiłku i ciężkiej pracy, zwłaszcza w tych trudnych czasach, osiągnięcie tego wyniku nie byłoby możliwe – czytamy na facebookowym profilu Bałtyckiego Terminalu Kontenerowego. Tak wysokie wyniki to zasługa infrastruktury, wykorzystywanego sprzętu przeładunkowego, takiego jak specjalistyczne suwnice i żurawie portowe, a także systemów informatycznych, jakie posiada terminal. Ponadto w tej części portu, w której funkcjonuje BCT, przeprowadzone zostaną prace, które znacząco podniosą jakość obsługi statków.W ramach inwestycji nabrzeże Helskie I będzie pogłębione z obecnych 12,7 metrów do 15 metrów na całej jego długości (800 m). Zostanie też zaprojektowana rampa Ro-Ro w narożniku nabrzeży Puckiego i Helskiego. Planowana jest również budowa nabrzeża Helskiego II, będącego przedłużeniem nabrzeża Helskiego I. Dodatkowo zmieniony zostanie projekt trzeciej szyny podsuwnicowej na całej długości przebudowywanego nabrzeża.Przebudowa jest realizowana w ramach przedsięwzięcia inwestycyjnego pn. „Pogłębienie toru podejściowego i akwenów wewnętrznych Portu Gdynia, Etapy I i III oraz przebudowa nabrzeży w Porcie Gdynia. Etap II i III”. Za opracowanie projektu odpowiada PROJMORS - Biuro Projektów Budownictwa Morskiego Sp. z o.o. Opublikowano: 06.04.2021 07:20 Autor: Paweł Kukla (p.kukla@gdynia.pl) Zmodyfikowano: 06.04.2021 13:21 Zmodyfikował: Redakcja portalu Gdynia.pl