PKO Gdynia Półmaraton 2025 – zmiany w organizacji ruchu
Co nowego

Nowa hala gdyńskiej stoczni Damen

Nowa hala gdyńskiej stoczni Damen, fot. mat. prasoweJest długa na 64 metry, wysoka prawie na 24, a koszt jej budowy zamknął się w kwocie 10 milionów złotych. Gdyńska stocznia Damen wzbogaciła się o nową halę do prefabrykacji jednostek, co poprawi warunki pracy i konkurencyjność firmy.
 

Zlokalizowana na nabrzeżu Stanów Zjednoczonych hala jest na tyle duża, że pozwala zarówno na prefabrykację, jak i wyposażenie kadłubów statków. Dzięki temu stocznia rozszerzy swoją ofertę o budowę megajachtów, do realizacji których niezbędna jest najwyższa precyzja, możliwa do osiągnięcia jedynie w pomieszczeniu zamkniętym.
 
Wewnątrz hali znajdują się dwie 32-tonowe suwnice o udźwigu do 50 ton, a także estakada do transportu sekcji. Budowa, którą realizowała firma Allcon, trwała zaledwie 10 miesięcy. Damen planuje w najbliższych latach wybudowanie dwóch kolejnych hal, tak by docelowo całość swojej produkcji przenieść pod dach.
 
Powstała w 1991 roku firma była jedną z pierwszych prywatnych stoczni w Polsce. Od 2009 roku jest częścią holenderskiego holdingu stoczniowego Damen. Zatrudnienie znajduje tu dziś 86 etatowych pracowników. Dotychczas firma zbudowała ponad 80 jednostek różnego typu - począwszy od holowników, przez patrolowce dla Straży Granicznej, na statkach ratowniczych i specjalistycznych skończywszy. Od kilku lat stocznia znana jest z budowy ekskluzywnych jachtów motorowych.

Nowa hala gdyńskiej stoczni Damen, fot. mat. prasowe Nowa hala gdyńskiej stoczni Damen, fot. mat. prasowe

Nowa hala gdyńskiej stoczni Damen, fot. mat. prasowe Nowa hala gdyńskiej stoczni Damen, fot. mat. prasowe

Nowa hala gdyńskiej stoczni Damen, fot. mat. prasowe Nowa hala gdyńskiej stoczni Damen, fot. mat. prasowe

fot. mat. prasowe

  • ikonaOpublikowano: 24.01.2014 00:00
  • ikona

    Autor: Michał Kowalski (2011)

ikona

Najnowsze