Najdłuższy kontenerowiec jaki kiedykolwiek zawinął do Portu Gdynia - mv Charlotte Maersk zacumował przy terminalu BCT. Statek ma 346,98 m długości i 42,8 m szerokości oraz 109 657 t nośności. Można go podziwiać do 14 lutego.Mv Charlotte Maersk został zwodowany w 2002 r. i pływa pod duńską banderą. Jego maksymalna pojemność to 9 640 TEU.Jednostka weszła do portu i precyzyjnie zacumowała przy nabrzeżu Helskim dzięki systemowi RTK. Jest to system najbezpieczniejszego pozycjonowania i naprowadzania statków, który Gdynia wykorzystuje jako jeden z zaledwie trzech portów na świecie. Wyznaczanie pozycji statków jest tak precyzyjne, że odbywa się z dokładnością dosłownie do kilku centymetrów. Niezwykły gość w gdyńskim porcie⛴️Największy statek w historii portu #wGdyni , kontenerowiec duńskiego armatora Charlotte Maersk, pojawił się przy gdyńskim nabrzeżu. Mierzący 347 m kolos jest w stanie zabrać na pokład ponad 9,6 tys. kontenerów! Jesteśmy pod wrażeniem???? @Maersk pic.twitter.com/S49QcvZSIn — Gdynia (@MiastoGdynia) 12 lutego 2019 Dotychczasowy rekord długości kontenerowców zawijających do Portu Gdynia należał do statku MSC Asya o długości 336,69 m i 45,64 m szerokości oraz pojemność 9 178 TEU. Statek przypłynął w 2015 roku z ładunkiem ponad 3 000 kontenerów. Natomiast w 2018 roku w BCT – Bałtyckim Terminalu Kontenerowym zacumował MSC Paris o długości 334,07 m i 42,8 m szerokości oraz 8 204 TEU pojemności. W gdyńskim porcie przeładowano wtedy około 6 000 TEU.- Dzięki modernizacji akwenu obrotnicy nr 2, Port Gdynia jest przystosowany do przyjmowania statków mierzących nawet 366 metrów. Pod koniec 2018 roku podpisaliśmy porozumienie z Ministerstwem Obrony Narodowej dotyczące poszerzenia wejścia zewnętrznego i mam nadzieję, że w ostatnich miesiącach 2019 roku sfinalizujemy tę inwestycję, co umożliwi wpłynięcie nawet 400-metrowych jednostek. W najbliższych trzech latach nastąpi również pogłębienie kanałów portowych do głębokości 16,5 metra, dzięki czemu w naszym porcie będziemy mogli gościć największe statki jakie obecnie mogą wpływać na Bałtyk – podkreśla Grzegorz Dyrmo, wiceprezes Zarządu Morskiego Portu Gdynia S.A.Mv Charlotte Maersk cumować będzie w Porcie Gdynia do 14 lutego. Następnie kontenerowiec popłynie do rosyjskiego portu Kaliningrad, aby 17 lutego zawinąć do Deepwater Container Terminal Gdańsk.Kontenerowiec Charlotte Maerskpaństwo bandery: Dania rok budowy: 2002 długość całkowita: 346,98 m szerokość: 42,80 m zanurzenie: 14,93 m tonaż pojemnościowy brutto: 92 198 tonaż pojemnościowy netto: 53 625 ładowność kontenerów: 9612 TEU załoga: 15 osób Galeria zdjęć Pobierz galerię Największy kontenerowiec w historii Gdyni // fot. Tadeusz Urbaniak / www.port.gdynia.pl Pobierz zdjęcie Największy kontenerowiec w historii Gdyni // fot. Tadeusz Urbaniak / www.port.gdynia.pl Pobierz zdjęcie Największy kontenerowiec w historii Gdyni // fot. Tadeusz Urbaniak / www.port.gdynia.pl Pobierz zdjęcie Największy kontenerowiec w historii Gdyni // fot. Tadeusz Urbaniak / www.port.gdynia.pl Pobierz zdjęcie Największy kontenerowiec w historii Gdyni // fot. Tadeusz Urbaniak / www.port.gdynia.pl Pobierz zdjęcie Największy kontenerowiec w historii Gdyni // fot. Tadeusz Urbaniak / www.port.gdynia.pl Pobierz zdjęcie Największy kontenerowiec w historii Gdyni // fot. Tadeusz Urbaniak / www.port.gdynia.pl Pobierz zdjęcie Największy kontenerowiec w historii Gdyni // fot. Tadeusz Urbaniak / www.port.gdynia.pl Pobierz zdjęcie Największy kontenerowiec w historii Gdyni // fot. Tadeusz Urbaniak / www.port.gdynia.pl Pobierz zdjęcie Największy kontenerowiec w historii Gdyni // fot. Tadeusz Urbaniak / www.port.gdynia.pl Pobierz zdjęcie Największy kontenerowiec w historii Gdyni // fot. Tadeusz Urbaniak / www.port.gdynia.pl Pobierz zdjęcie Największy kontenerowiec w historii Gdyni // fot. Tadeusz Urbaniak / www.port.gdynia.pl Pobierz zdjęcie Największy kontenerowiec w historii Gdyni // fot. Tadeusz Urbaniak / www.port.gdynia.pl Pobierz zdjęcie Największy kontenerowiec w historii Gdyni // fot. Tadeusz Urbaniak / www.port.gdynia.pl Pobierz zdjęcie Największy kontenerowiec w historii Gdyni // fot. Tadeusz Urbaniak / www.port.gdynia.pl Pobierz zdjęcie Największy kontenerowiec w historii Gdyni // fot. Tadeusz Urbaniak / www.port.gdynia.pl Pobierz zdjęcie Największy kontenerowiec w historii Gdyni // fot. Tadeusz Urbaniak / www.port.gdynia.pl Pobierz zdjęcie Największy kontenerowiec w historii Gdyni // fot. Tadeusz Urbaniak / www.port.gdynia.pl Pobierz zdjęcie Największy kontenerowiec w historii Gdyni // fot. Tadeusz Urbaniak / www.port.gdynia.pl Pobierz zdjęcie Największy kontenerowiec w historii Gdyni // fot. Tadeusz Urbaniak / www.port.gdynia.pl Pobierz zdjęcie Największy kontenerowiec w historii Gdyni // fot. Tadeusz Urbaniak / www.port.gdynia.pl Pobierz zdjęcie Największy kontenerowiec w historii Gdyni // fot. Tadeusz Urbaniak / www.port.gdynia.pl Pobierz zdjęcie Największy kontenerowiec w historii Gdyni // fot. Tadeusz Urbaniak / www.port.gdynia.pl Pobierz zdjęcie Największy kontenerowiec w historii Gdyni // fot. Tadeusz Urbaniak / www.port.gdynia.pl Pobierz zdjęcie Warunki pobierania Wszelkie prawa do zdjęć lub grafik prezentowanych w ramach portalu, należą do Prowadzącego portal lub do podmiotów z nim współpracujących i podlegają ochronie prawnej. Prowadzący portal zezwala na kopiowanie i przedstawianie utworów jedynie w celach niekomercyjnych oraz pod warunkiem zachowania go w oryginalnej postaci i zachowaniem kontekstu tematu, do którego zostało wykorzystaneprzez redakcję gdynia.pl. Opublikowane materiały powinny zawsze zawierać źródło, czyli adres strony www.gdynia.pl. Na publikowanie utworów w innych celach wymagana jest zgoda właściciela strony czyli Prowadzącego portal. Opublikowano: 13.02.2019 11:18 Autor: Marta Jaszczerska-Zawadzka (m.jaszczerska@gdynia.pl) Zmodyfikowano: 13.02.2019 11:24 Zmodyfikował: Marta Jaszczerska