Czy może być coś piękniejszego niż morze, szczególnie z połączeniu z dobrym designem i architekturą wysokiej próby? Gdynia bryluje w branżowych mediach i lifestyle’owych portalach, przyciągając swoją geometrią, bielą, symetrią i nowoczesnością. Miasto znalazło się w ostatnich dniach w centrum uwagi pisarki Beaty Chomątowskiej na łamach polskiego wydania prestiżowego magazynu „Vogue”. Gdynia w polskim Vogue „Gdy przyjeżdżasz do Gdyni po raz pierwszy, wszystko wydaje ci się proste jak geometria jej ulic prowadzących nad morze, pociągające symboliką wolności” - tą piękną metaforą swoją krótką opowieść, pełną zachwytu nad lokalną architekturą i myślą urbanistyczną otwiera Beata Chomątowska. Autorka znana m.in. z nagrodzonej Nagrodą Literacką Gdynia „Betonii” przybliża charakter i urok Gdyni czytelnikom polskiego wydania magazynu „Vogue”.To przykład otwierający redakcyjny cykl „Portrety miast”, w którym nie zabrakło odniesień do legendarnego mitu założycielskiego miasta, marzeń i aspiracji, które przyciągały i nadal przyciągają do Gdyni. W tekście okraszonym minimalistycznymi fotografiami otrzymujemy barwny, literacki opis tego, jak miasto jest postrzegane na zewnątrz, wśród osób zafascynowanych architekturą i designem. Z tekstem można zapoznać się na stronie vogue.pl. Na oku lifestyle'owych dziennikarzy To nie pierwsza inspiracja, jaka dotarła do lifestyle’owych i branżowych tytułów prosto z „miasta z morza i marzeń”. Dziennikarzy i autorów wrażliwych na miejski styl, którzy dostrzegają w Gdyni wyjątkowość, jest więcej.Publikacje poświęcone temu, co dzieje się w mieście, regularnie pojawiają się w adresowanym do miłośników architektury, wzornictwa i mody magazynie WhiteMAD. To informacje o pracach związanych z pielęgnowaniem ducha gdyńskiego modernizmu (m.in. konserwacje modernistycznych klatek schodowych i okien, detale i charakterystyczne tynki), wieści o nowych miejskich inwestycjach zaprojektowanych w dobrym guście (przebudowa skweru Arki Gdynia, budowa Parku Centralnego czy Przystani Opata Hackiego) czy wszystko to, co dzieje się w miejskiej przestrzeni i jest utrzymane w duchu dobrego designu (murale, realizacje stowarzyszenia Traffic Design, zaprojektowane ze smakiem lokale gastronomiczne, ogrody deszczowe czy prywatne projekty).Kolejnym miejscem, w którym gdyńskie budynki, projekty i wizje regularnie doczekują się publikacji, jest serwis Property Design. Adresowany do środowiska polskich architektów portal dzieli się ze światem informacjami o szeroko pojętych zmianach w miejskiej przestrzeni, zarówno jeśli chodzi o prywatne, jak i publiczne inwestycje oraz modernizacje. Przetargi, projekty, koncepcje, realizacje i wizualizacje – to wszystko w kontekście Gdyni można znaleźć na portalu prowadzonym przez Polskie Towarzystwo Wspierania Przedsiębiorczości SA.Gdzie jeszcze szukać śladów Gdyni? Mogą na nie natrafić czytelnicy Label Magazine – młodego tytułu poruszającego tematy związane z designem, sztuką, architekturą i lifestylem. To opisy modnych lokali (Fedde Bistro, Luis Mexicantina czy Tłok), historie szczególnych aranżacji (jak np. renowacja gdyńskiej kamienicy w duchu modernizmu) czy wydarzeń kulturalnych (wystaw w Muzeum Miasta Gdyni, Gdynia Design Days, prac Traffic Design). To, co dzieje się w Gdyni, starają się też dostrzegać redaktorzy pracujący dla Noizz.pl – zarówno jeżeli chodzi o nowe i ciekawe miejsca gastronomiczne, jak i aktywności związane z modą, sztuką czy designem. Opublikowano: 14.11.2020 10:00 Autor: Kamil Złoch (kamil.zloch@gdynia.pl) Zmodyfikowano: 16.11.2020 17:45 Zmodyfikował: Redakcja portalu Gdynia.pl