Projektanci z Traffic Design po raz kolejny pokazali swój kunszt. Po latach wrócili na Grabówek i zmieniają jego oblicze. Nowe szyldy i odświeżone elewacje zdobią teraz dwa sklepy, które działają w tej dzielnicy – ogrodniczy oraz z firanami. Ostatnią metamorfozę przeprowadzili tu w 2014 roku. Wtedy nową „twarz” zyskała kultowa lodziarnia Kwaśniak. Teraz projektanci ze stowarzyszenia Traffic Design postanowili wrócić na Grabówek i zadbać o wizualną stronę działających tu małych sklepów. Zrobili re:design szyldów i odświeżyli elewacje. Na warsztat wzięli dwa miejsca. Chodzi o sklep z firanami oraz mieszczący się nieopodal niego sklep ogrodniczy. Oba działają przy ul. Morskiej.Na pierwszy ogień poszedł sklep z firanami. Niebieski szyld z białym napisem zastąpił nowy, w zupełnie innej stylistyce. Zastosowano w nim żółto-czerwoną gamę kolorystyczną. Mogłoby się wydawać, że to odważne zestawienie, ale projektanci z Traffic Design udowodnili, że taki zestaw barw ozdabia, a nie szpeci przestrzeń publiczną. Całość dopełnia oryginalny kształt i stylizacja liter. Zniknęły też żółte kafelki, którymi wyłożono elewację. Pokryto je białą farbą i w ten sposób odświeżono. Metamorfozy doczekał się również sklep ogrodniczy przy ul. Morskiej 117. Teraz nad jego wejściem można zobaczyć ręcznie malowany szyld, który składa się z dwóch części. Na pierwszej umieszczono napis: „Ogrodniczy”. Druga prezentuje uśmiechnięty żółto-niebieski kwiatek. W tym szyldzie zdecydowanie jest sporo swobodnej zabawy tematem, kształtem i literą. Charakterystyczna forma znaków została zaczerpnięta ze współczesnych trendów w projektowaniu liternictwa. Zestawienie małych i dużych liter, asymetryczny układ tablic, oryginalna mina kwiatka i wyraziste kolory – to wszystko daje dość niespodziewaną, lecz świadomie zaprojektowaną kompozycję. Podobnie jak we wcześniejszym projekcie, także i tutaj zmieniono kolor elewacji. Zieleń zastąpiła stonowana szarość. O Traffic Design To stowarzyszenie, które zmienia miejską przestrzeń, edukuje o wzornictwie i designie, nakłania do minimalizmu, a także pomaga rzemieślnikom, restauratorom i sklepikarzom reklamować się w dobrym guście. Ich prace już wielokrotne pojawiały się na gdyńskich ulicach i wzbudzały zaciekawienie. Jednak działają znacznie szerzej. Projekty ich autorstwa można również zobaczyć w innych miastach, np. w Sopocie czy Elblągu.Stowarzyszenie ma na swoim koncie wiele kompleksowych realizacji estetyzacyjnych, wymieniając chociażby targowisko na Placu Górnośląskim w Orłowie, kamienicę przy ul. Abrahama 37 czy kilkadziesiąt szyldów dla małych rzemieślników. Ich dziełem jest też m.in. charakterystyczny neon z napisem „Redłowo”, szyld jednego z gdyńskich żłobków czy seria murali. Opublikowano: 24.09.2020 12:00 Autor: Magdalena Czernek (magdalena.czernek@gdynia.pl)