Gdyńska stocznia CRIST nie zwalnia tempa. We wtorek, 9 listopada odbyły się tam aż trzy wodowania – dwóch megabloków dla francuskiej stoczni Chantiers de l'Atlantique o raz promu hybrydowego dla fińskiego operatora Finferries. We wtorek, 9 listopada w stoczni CRIST w Gdyni odbyło się wodowanie dwóch megabloków o numerach roboczych V34 oraz M34. V34 o masie 9,5 tys. ton i wymiarach 142x43m oraz M34 o masie blisko 11 tys. ton i wymiarach 171x40 m to największe megabloki statków pasażerskich, jakie buduje się w Europie i najprawdopodobniej na świecie.To kolejne bloki, które powstały dla francuskiej stoczni Chantiers de l'Atlantique. Są one w pełni wyposażone w standardzie gotowego statku. Oznacza to, że są wymalowane i posiadają instalacje statkowe, które zostały sprawdzone w najwyższym standardzie. Natomiast całość jest w pełni certyfikowana. Megablok V34 w drodze do Francji Megablok o numerze roboczym V34, który 11 listopada odpłynął do Francji, to część statku pasażerskiego dla jednego z największych armatorów – firmy MSC. – Nazwa statku to MSC EURIBIA i będzie to jeden z największych pasażerskich statków na świecie. Warto podkreślić, iż jednostka będzie hybrydowa, zasilana na paliwo lekkie oraz LNG – informuje stocznia CRIST. Element budowany przez gdyńską stocznię to śródokręcie wraz z częścią siłowni, w której zainstalowano już specjalistyczne rurociągi do przesyłu paliwa gazowego. W kolejnym etapie zostaną zamontowane ogromne zbiorniki LNG. Bloki w liczbach Łączna masa bloków to około 19,5 tys. ton, 30 km rurociągów (wszelkiego typu: stalowych, nierdzewnych, miedzianych, plastikowych z włókna szklanego oraz wysoce specjalistycznych LNG), 100 tys. m2 malowanych powierzchni oraz 800 ton wszelkiego rodzaju urządzeń. Budowa części maszynowych, w jakich specjalizuje się CRIST, jest porównywalna z budową w pełni wyposażonych jednostek i wymaga ogromnej koordynacji oraz zaangażowania kilkuset osób. – To już kolejny z megabloków, jaki dostarcza CRIST. Najlepszym dowodem dobrze wykonanej pracy jest satysfakcja oraz uznanie przedstawicieli stoczni Chantiers de l'Atlantique oraz firmy MSC – dodaje stocznia. Nowoczesny prom hybrydowy dla Finów We wtorek, 9 listopada odbyło się także wodowanie nowoczesnego, dwustronnego, przyjaznego dla środowiska i ekologicznego promu hybrydowego dla fińskiego operatora promowego Finferries. Jego numer budowy to P315.Wodowanie jest kolejnym kamieniem milowym w budowie jednostki. Prace odbywają się zgodnie z harmonogramem. – Niedługo na jednostce rozpoczną się prace wyposażeniowe, a w kolejnym etapie statek będzie przygotowywany do prób na uwięzi oraz prób morskich. Przekazanie jednostki armatorowi zaplanowano na pierwszą połowę przyszłego roku – podkreśla stocznia. Prom będzie zasilany z ładowanych z lądu baterii akumulatorów. Spalinowe agregaty prądotwórcze będą służyły jako rezerwowe źródło energii – podczas złej pogody lub dużej ilości lodu na trasie.Nowa jednostka będzie miała 100,5 m długości i 17,4 m szerokości. Na pokładzie zmieści się 90 samochodów osobowych oraz 372 pasażerów. Statek będzie obsługiwała trzyosobowa załoga.Źródło: Gospodarka Morska, CRIST S.A. Galeria zdjęć Pobierz galerię Wodowanie w stoczni CRIST, mat. prasowe Pobierz zdjęcie Wodowanie w stoczni CRIST, mat. prasowe Pobierz zdjęcie Wodowanie promu w stoczni CRIST, mat. prasowe Pobierz zdjęcie Na zdj. mega blok statków pasażerskich - część maszynowa, mat. prasowe Pobierz zdjęcie Warunki pobierania Wszelkie prawa do zdjęć lub grafik prezentowanych w ramach portalu, należą do Prowadzącego portal lub do podmiotów z nim współpracujących i podlegają ochronie prawnej. Prowadzący portal zezwala na kopiowanie i przedstawianie utworów jedynie w celach niekomercyjnych oraz pod warunkiem zachowania go w oryginalnej postaci i zachowaniem kontekstu tematu, do którego zostało wykorzystaneprzez redakcję gdynia.pl. Opublikowane materiały powinny zawsze zawierać źródło, czyli adres strony www.gdynia.pl. Na publikowanie utworów w innych celach wymagana jest zgoda właściciela strony czyli Prowadzącego portal. Opublikowano: 15.11.2021 11:00 Autor: Magdalena Śliżewska (magdalena.slizewska@gdynia.pl) Zmodyfikowano: 21.11.2021 16:07 Zmodyfikował: Redakcja portalu Gdynia.pl