Nasze miasto znalazło się także na pierwszym miejscu w kategorii potencjał gospodarczy. Tuż za nim: Legnica, Bielsko-Biała i Opole. Gdynia zajęła również drugie miejsce wśród miast najbardziej przyjaznych biznesowi. Lepiej oceniono jedynie Gliwice. W kategorii badającej dostępność miast pod kątem infrastruktury telekomunikacyjnej i drogowej wśród najlepszych jest Chorzów, potem Sosnowiec, a trzecia Gdynia. Z kolei kapitał ludzki i poziom życia w średnich miastach zostały najlepiej ocenione w Rzeszowie, drugie miejsce ma Tarnów, a trzecie Gdynia. Warszawa zwyciężyła wśród dużych miast w czterech z pięciu kategorii składających się na ogólną punktację: potencjał gospodarczy, kapitał ludzki i poziom życia, dostępność i przyjazność dla biznesu. Potyczka z wielkimi miastami, jak Wrocław czy Warszawa była najtrudniejsza, bo w sposób oczywisty, ze względu na samą wielkość, uzyskują one wyższe wskaźniki, ale i w notowaniach uwzględniających największe miasta Gdynia zajęła wysokie, wyróżnione miejsca. - Ta prestiżowa nagroda potwierdza, że Gdynia jest w czołówce miast atrakcyjnych dla inwestorów. Samorząd od lat konsekwentnie stawia na zrównoważony rozwój oraz troszczy się o przedsiębiorczość, w przekonaniu, że jest ona podstawą siły miasta - mówi wiceprezydent Katarzyna Gruszecka - Spychała. - Gdynia jest postrzegana jako miasto atrakcyjne i przyjazne - ludzie chcą tu mieszkać. To ważne, bo gdy pozostałe parametry atrakcyjności inwestycyjnej są w rożnych lokalizacjach na wyrównanym, wysokim poziomie, często decyduje właśnie jakość życia - a w tym jesteśmy bezkonkurencyjni. Poprzedni program wspierania przedsiębiorczości najwyraźniej sprawdził się i zdobył uznanie. W najbliższych miesiącach przedstawimy jednak nowy, jeszcze nowocześniejszy i skuteczniejszy. To pierwszy ranking fDi Magazine poświęcony wyłącznie polskim miastom. Eksperci zajmujący się inwestycjami oceniali kilkadziesiąt czynników w 50 lokalizacjach w Polsce. Brano pod uwagę m.in. potencjał gospodarczy, kapitał ludzki, poziom życia, dostępność i przyjazność dla biznesu, infrastrukturę telekomunikacyjną i drogową, strategię przyciągania inwestorów, cenę paliwa, cenę metra sześciennego wody, koszt edukacji, cenę zakupu hektara ziemi, przeciętne wynagrodzenie miesięczne i ceny hoteli. Miasta podzielono na trzy grupy w zależności od ich wielkości: duże, średnie i małe. Dodajmy, że fDi Magazine jest dwumiesięcznikiem portalu internetowego fDi Intelligence, zajmującego się zagadnieniami rozwoju gospodarczego i inwestycji na świecie. Zarówno magazyn jak i portal, które należą do dziennika The Financial Times, są prestiżowymi i opiniotwórczymi wydawnictwami powszechnie czytanymi przez inwestorów. fot. z arch. UM Gdyni Opublikowano: 24.02.2015 09:36 Autor: Justyna Śliwicka