Już od ponad dekady akcja charytatywna Movember ma na celu szerzenie wiedzy na temat profilaktyki męskich nowotworów. Wąsy mają szansę stać się tym, czym różowa wstążka jest w walce z rakiem piersi - ogólnoświatowym symbolem zapobiegania, wykrywania oraz leczenia nowotworów. Fundacja jako organizator, podkreśla, że Gdyński Movember to budowanie świadomości gdynian, dotyczącej wpływu oraz dbałości o własne zdrowie. Movemberowe działania realizowane są w oparciu o kampanię społeczną Odważni Wygrywają, wskazując samobadanie, jako skuteczną metodę profilaktyki raka jądra. W 2014 roku akcja ponownie zagości w Gdyni, która rok temu stała się wąsatą stolicą Movembera. Tym razem poszerzając zasięg akcji, poza autobusami wąsy zapuści również SKM. Ponownie zwróciliśmy się do lokalnych klubów sportowych, restauracji i firm o wsparcie dla akcji - mówi koordynator Movember Gdynia Michał Lech - Najważniejsze jest budowanie świadomości o wpływie na własne zdrowie, ale także odejście od myślenia: "mnie ten problem nie dotyczy", ponieważ grupa największego ryzyka zachorowalności na raka jądra, to właśnie młodzi mężczyźni w wieku 17-35 lat, którzy problemy ze zdrowiem często bagatelizują. Poza twarzami mobraci oraz wąsatymi środkami komunikacji i porośniętą przestrzenią publiczną, akcja toczyć się będzie w internecie. Przy pomocy #MovemberGdynia będzie można m.in. dawać wyrazy poparcia dla akcji, tropić wąsy na mieście, zyskiwać zniżki oraz gadżety w partnerskich restauracjach i instytucjach. Ponadto codzienną dawkę wąsatych wieści zapewni także strona www.fb.com/movembergdynia Opublikowano: 04.11.2014 11:33 Autor: Justyna Śliwicka