Aktualności

Gdynia ponownie zapuszcza wąsa

Już od ponad dekady akcja charytatywna Movember ma na celu szerzenie wiedzy na temat profilaktyki męskich nowotworów. Wąsy mają szansę stać się tym, czym różowa wstążka jest w walce z rakiem piersi - ogólnoświatowym symbolem zapobiegania, wykrywania oraz leczenia nowotworów. Fundacja jako organizator, podkreśla, że Gdyński Movember to budowanie świadomości gdynian, dotyczącej wpływu oraz dbałości o własne zdrowie. Movemberowe działania realizowane są w oparciu o kampanię społeczną Odważni Wygrywają, wskazując samobadanie, jako skuteczną metodę profilaktyki raka jądra.

W 2014 roku akcja ponownie zagości w Gdyni, która rok temu stała się wąsatą stolicą Movembera. Tym razem poszerzając zasięg akcji, poza autobusami wąsy zapuści również SKM. Ponownie zwróciliśmy się do lokalnych klubów sportowych, restauracji i firm o wsparcie dla akcji - mówi koordynator Movember Gdynia Michał Lech - Najważniejsze jest budowanie świadomości o wpływie na własne zdrowie, ale także odejście od myślenia: "mnie ten problem nie dotyczy", ponieważ grupa największego ryzyka zachorowalności na raka jądra, to właśnie młodzi mężczyźni w wieku 17-35 lat, którzy problemy ze zdrowiem często bagatelizują.

Poza twarzami mobraci oraz wąsatymi środkami komunikacji i porośniętą przestrzenią publiczną, akcja toczyć się będzie w internecie. Przy pomocy #MovemberGdynia będzie można m.in. dawać wyrazy poparcia dla akcji, tropić wąsy na mieście, zyskiwać zniżki oraz gadżety w partnerskich restauracjach i instytucjach. Ponadto codzienną dawkę wąsatych wieści zapewni także strona www.fb.com/movembergdynia

  • ikonaOpublikowano: 04.11.2014 11:33
  • ikona

    Autor: Justyna Śliwicka

ikona