Zakład Ubezpieczeń Społecznych udostępnił swoim klientom nową usługę w Internecie – Elektroniczny Urząd Podawczy. Umożliwia ona załatwienie najpowszechniejszych spraw bez konieczności osobistej wizyty w inspektoracie ZUS. Usługa EUP pozwala na przyjęcie w formie elektronicznej następujących wniosków od płatnika: - wniosek o wydanie zaświadczenia o niezaleganiu w opłacaniu składek (ZUS-EWN), - wniosek o zwrot nadpłaconych składek (ZUS-EZS), - wniosek o ustalenie przekroczenia rocznej granicy podstawy wymiaru składek (30-krotność) (ZUS-EPW) oraz ubezpieczonego: - zgłoszenie reklamacji do informacji o stanie konta (ZUS-ERU), - wniosek o wydanie zaświadczenia o zgłoszeniu do ubezpieczenia zdrowotnego (ZUS- WZ). Prawidłowo wypełniony i podpisany wniosek (podpisem elektronicznym weryfikowanym przy pomocy kwalifikowanego certyfikatu) należy przesłać do ZUS wybierając dogodną dla nas formę odpowiedzi – pocztą na wskazany adres, odbiór osobisty w inspektoracie lub pocztą elektroniczną. Więcej informacji: eup.zus.pl. Opublikowano: 27.11.2014 23:09 Autor: Administrator