Część przedsiębiorców rejestrujących sprzedaż w sklepach za pośrednictwem kas rejestrujących ma wątpliwości jak długo należy obecnie przechowywać kopie papierowych paragonów, czyli rolek kasowych.
Zasady prowadzenia ewidencji obrotu i kwot podatku należnego przy zastosowaniu kas fiskalnych określono w rozporządzeniu ministra finansów z 28 listopada 2008 roku w sprawie kryteriów i warunków technicznych, którym muszą odpowiadać kasy rejestrujące, oraz warunków ich stosowania.
Zgodnie z tym rozporządzeniem podatnicy prowadzący ewidencję przy zastosowaniu kas rejestrujących są zobowiązani do dokonywania ewidencji każdej sprzedaży oraz wydruku paragonu fiskalnego lub faktury VAT z każdej sprzedaży, jak też wydawania oryginału wydrukowanego dokumentu nabywcy.
Kopie paragonów, czyli rolek kasowych można zniszczyć po upływie dwóch lat, licząc od końca roku, w którym nastąpiła sprzedaż zarejestrowana za pomocą kasy fiskalnej.
źródło: Rzeczpospolita z dnia 6 sierpnia 2009 roku