Aktualności

Przedsiębiorca- działalność gospodarcza

Co wypełniać we wniosku?

Zgłaszając zmianę wpisu w gminnej ewidencji działalności gospodarczej, przedsiębiorca powinien w składanym wniosku EDG-1 wypełnić tylko te rubryki, które wiążą się ze zmianami.

Wypełnienie konkretnych rubryk zależy od tego, jakie zmiany zgłasza przedsiębiorca.
Jeżeli wniosek dotyczy zgłoszenia zmian wpisu w ewidencji działalności gospodarczej, to w części EDG-1 wypełnia się: 01.2, 02, 03.1, 03.2 - o ile nastąpiła zmiana właściwości naczelnika urzędu skarbowego, 04,05,06,07.2 albo 07.3, 07.4, 07.5 oraz całe nowe brzmienie rubryk, w których dokonywana jest zmiana, z zaznaczeniem kwadratu przy nazwie rubryki.
Z kolei w części EDG-MW, o ile zmiana dotyczy dodatkowych miejsc wykonywania działalności, wypełnia się: 01.2 albo 01.3, 02, 03, 04, 05, 06.1 - o ile posiada numer PESEL 06.2, 06.3, odpowiednio 07 lub 08.
Natomiast w części EDG-RB - o ile zmiana dotyczy rachunków bankowych lub nadanych w innych krajach podatkowych numerów identyfikacyjnych - przedsiębiorca wypełnia: 01, 02, 03, 04.1, 04.2 - o ile posiada numer PESEL, odpowiednio rubryki 05-09.
Część EDG-RD przedsiębiorca wypełnia jedynie, o ile jest to kontynuacja zmienianej rubryki 13 części EDG-1 albo zmienianej 07.18 części EDG-MW.
Wypełnia zatem rubryki i pola: 01, 02, 03, 04 - o ile podlega ubezpieczeniu społecznemu rolników w KRUS, 05, 06.1 - o ile posiada numer PESEL, 06.2, 06.3 oraz 07.

Podstawa prawna:
Ustawa z 19 listopada 1999 – Prawo działalności gospodarczej z późniejszymi zmianami
Ustawa z 19 grudnia 2008 roku o zmianie ustawy o swobodzie działalności gospodarczej oraz zmianie niektórych innych ustaw
Rozporządzenie Rady Ministrów z 24 marca 2009 roku w sprawie wzoru wniosku o wpis do ewidencji działalności gospodarczej

  • ikonaOpublikowano: 27.11.2014 23:10
  • ikona

    Autor: Administrator

ikona