Od dnia 1 stycznia 2011 r. sposób i warunki przysyłania oraz przechowywania faktur w formie elektronicznej regulują normy zawarte w rozporządzeniu Ministra Finansów z dnia 17 grudnia 2010 r. w sprawie przesyłania faktur w formie elektronicznej. Zgodnie z jego treścią faktury, co do zasady, mogą być przesyłane, w tym udostępniane, w formie elektronicznej w dowolnym formacie elektronicznym, pod warunkiem uprzedniej akceptacji kontrahenta a także pod warunkiem zapewnienia autentyczności pochodzenia i integralności treści faktury. Warunki te z całą pewnością spełniają dokumenty wysyłane przy użyciu bezpiecznego podpisu elektronicznego lub elektronicznej wymiany danych (EDI). Faktura wysłana mailem w PDF zapewnia integralność treści i autentyczność pochodzenia. Przesyłanie jak i otrzymanie faktur w formie pliku PDF stanowiącego załącznik do e-maila jest równoważne w skutkach podatkowych z otrzymaniem faktury w formie papierowej, o ile zostanie zapewniona autentyczność pochodzenia i integralność treści przedmiotowych faktur, o której mowa w cytowanym rozporządzeniu Ministra Finansów z dnia 17 grudnia 2010r. Organy podatkowe potwierdzają, że pliki PDF zabezpieczone przed edycją oraz odporne na próby ingerencji w jego treść spełniają te warunki. Zwracamy jednak uwagę, że wyżej przywołane korzystne interpretacje zostały wydane w indywidualnych sprawach konkretnych podatników. Przesyłanie faktur w plikach PDF będzie zatem w pełni bezpieczne po uzyskaniu takiej indywidualnej interpretacji, do czego niniejszym zachęcamy. Więcej o fakturach w PDF na stronie Regionalnej Izby Gospodarczej Pomorza. Opublikowano: 27.11.2014 23:04 Autor: Administrator