Marzenie o własnym biznesie i w efekcie ogromnych zarobkach realizuje się poprzez pomysł na własny biznes. Jednak sam pomysł nie zawsze wystarczy. Bez znaczenia jak będzie dobry i innowacyjny może nie utrzymać całej działalności. Żaden biznes nie ma racji bytu bez zysków. Aby je osiągnąć właściciele i menadżerowie firm gorączkowo pracują nad usprawnieniem swojej firmy lub jej produktów, szukając rozwiązań, które pozwolą im wejść na rynek lub utrzymać swoją pozycję w świecie ogarniętym manią wdrażania innowacji. Dlaczego jednak jedne rozwiązania urealniają się osiągając krociowe zyski drugie zaś upadają? Okazuje się, iż za większością porażek dotyczących nowych rozwiązań stoi po prostu ich nieuporządkowanie. Bazą każdej firmy jest strategia, bazą strategii natomiast jest model biznesowy. Model biznesowy powstaje poprzez uporządkowanie i logiczne połączenie następujących elementów: oferty, segmentów klientów, kanałów dystrybucji, relacji z klientami, struktury przychodów i kosztów, kluczowych zasobów firmy, kluczowych działań i sieci partnerów. Model biznesowy pozwala na wygenerowanie pomysłów dotyczących usprawnień istniejącego i/lub wizji nowego rozwiązania. Sukcesy gospodarcze światowych marek wyraźnie pokazują, iż innowacja w dziedzinie modelu biznesowego staje się kluczowym czynnikiem wyróżniającym firmę. Innowacja w modelu biznesowym polega na spojrzeniu na każdy element modelu „na nowo“ w celu znalezienia nowych możliwości generowania wartości dla klienta, zdobycia przewagi konkurencyjnej i wykorzystania możliwości rynkowych. Na temat zasad tworzenia modelu biznesowego jego zalet i efektywności opowie Ewa Ropela z Fundacji Gospodarczej w Gdyni podczas szkolenia, które odbędzie się w GCWP już 18 września. Informacja o aktualnych szkoleniach na stronie. Zapraszamy ! Opublikowano: 22.08.2014 12:53 Autor: Administrator