Unijna strategia „Blue Growth", „Zielone Porty", ustawa stoczniowa czy nowe rozwiązania regulacyjne UE i Polski to tylko niektóre z tematów, o których dyskutuje branża morska z Polski i Europy podczas Forum Gospodarki Morskiej Gdynia 2016. W otwarciu udział wziął Marek Gróbarczyk, Minister Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej. Katarzyna Gruszecka-Spychała, wiceprezydent Gdyni podkreśla: Forum Gospodarki Morskiej w nowych szatach zebrało w roku ubiegłym bardzo dobre recenzje. Zachęca nas to do dalszej pracy. Mamy ambicje, by ta impreza stała się najważniejszym spotkaniem branży morskiej w Polsce. Uważamy, że Gdynia - miasto, które z morskich ambicji powstało, a zarazem miasto, w którym gospodarka morska kwitnie po okresie transformacji, jest tu naturalną lokalizacją (...). Forum rozpoczęło się w piątek 14 października 2016 roku, w Centrum Konferencyjnym Pomorskiego Parku Naukowo-Technologicznego Gdynia, al. Zwycięstwa 96/98. W Forum uczestniczy ponad 500 gości zarówno z kraju, jak i z zagranicy. W trakcie uroczystości przyznane zostaną również coroczne nagrody i wyróżnienia za osiągnięcia w branży. Goście wydarzenia jako pierwsi obejrzą też film nagrodzony w ramach konkursu towarzyszącego forum na najlepszy film promujący gospodarkę morską, głównie wśród młodego pokolenia. Chcemy pokazać, że gospodarka morska jest interesująca, innowacyjna, ma perspektywy i warto związać z nią swoje życie, ponieważ to właśnie tutaj jest miejsce na rozwój i budowanie swojej pozycji zawodowej - tłumaczy Sławomir Kalicki, Lider Forum Gospodarki Morskiej Gdynia 2016. Uczestnicy forum podejmą dyskusje wokół pytania: Czy gospodarka morska może być lokomotywą rozwoju krajów Unii Europejskiej? Jak mówi Sławomir Kalicki: Tak zaproponowana teza przewodnia tegorocznego Forum oraz tematy poszczególnych dyskusji panelowych pozwolą na wnikliwą analizę możliwości i wyzwań, które stają przed polskimi przedsiębiorstwami sektora morskiego, szczególnie w kontekście Zintegrowanej Polityki Morskiej Unii Europejskiej. Tegoroczne forum to cztery panele dyskusyjne, do których zaproszono specjalistów oraz praktyków biznesu branży morskiej. W trakcie panelu Przemysły Morskie zaprezentowane zostaną doświadczenia krajów unijnych w realizacji strategii „Blue Growth", a także osiągnięcia krajowe w tym zakresie wraz z możliwościami dalszego rozwoju programu w Polsce. Zaproszeni goście skupią się również na Ustawie stoczniowej, budzącej w branży wiele nadziei, ale i też wątpliwości. Dyskusje podczas panelu Logistyka Morska poświęcone zostaną nowemu Unijnemu Kodeksowi Celnemu, obowiązkowej weryfikacji wagi kontenerów w eksporcie (VGM), unijnym przepisom o pracy delegowanej i sprawom krajowym, takim jak zmiany przepisów podatkowych, czy powołanie Krajowej Administracji Skarbowej. Panel portowy zajmie się zdefiniowaniem obecnej roli portów w gospodarce Polski i regionów. Prowadzone dyskusje będą miały także na celu szerokie spojrzenie na kwestie związane z „Zielonymi Portami". Omówiony zostanie również wpływ strategii armatorów kontenerowych na polskie porty w kontekście postępującej konsolidacji linii żeglugowych i trwającego nieustannie wyścigu w budowie coraz większych statków. Kierunki rozwoju i nowatorskie rozwiązania na polu Ship Management przedyskutowane zostaną w trakcie panelu dedykowanego temu sektorowi. Polska spełnia wszystkie przesłanki, sprzyjające środowisku jakiego potrzebuje nowoczesny Ship Management. Istotne więc będzie wskazanie inicjatyw i narzędzi, które pozwolą wykorzystać bogate możliwości do stworzenia w kraju shipmanagementowego zagłębia. Dyskusje w ramach tego panelu prowadzone będą w języku angielskim. W ramach Forum odbędą się także warsztaty dla studentów pt. „Zarządzanie Ryzykiem w Przedsiębiorstwie Żeglugowym". Źródło: gdynia.pl Opublikowano: 14.10.2016 11:41 Autor: Administrator