Aktualności

Bezobsługowy, telefoniczny system informacyjny w ZUS

IVR, czyli automatyczny system obsługi dzwoniących obsługiwany jest w całości za pomocą klawiatury telefonu. Umożliwia np. ustalenie adresu najbliższej, względem podanego kodu pocztowego, jednostki ZUS. System wyszuka adres w bazie danych i odczyta go za pomocą systemu syntezy mowy. Dostępny przez całą dobę pod specjalnymi numerami telefonicznymi system umożliwia m.in. uzyskanie informacji na temat wysokości świadczeń i składek lub zmian w systemie ubezpieczeń społecznych. Usługa jest dostępna dla wszystkich klientów ZUS - płatników, ubezpieczonych, emerytów i rencistów oraz zasiłkobiorców i lekarzy.

Wdrożony w ZUS system IVR zbudowany jest w oparciu o oprogramowanie firmy Altar oraz sprzęt telekomunikacyjny firmy Dialogic. System składa się z serwera aplikacji, jednostki telekomunikacyjnej oraz serwera TTS (Text to Speech). Przyjęte rozwiązania technologiczne umożliwiają zarówno konfigurację systemu, jak i prezentowanie statystyk za pomocą przeglądarki WWW. IVR wdrożony w ZUS pracuje pod kontrolą systemu operacyjnego Red Hat Enterprise Linux ES 4 i korzysta z syntezatora mowy IVONA spółki IVO Software.

Numery telefonów automatycznego systemu informacyjnego to: 0801 044 044 dla użytkowników telefonów stacjonarnych i 22 43 33 000 dla użytkowników telefonów komórkowych i stacjonarnych.

  • ikonaOpublikowano: 27.11.2014 23:04
  • ikona

    Autor: Administrator

ikona