Nadal trwają intensywne prace, których celem jest poprawa jakości wody w Śródmieściu Gdyni. Będą one prowadzone do czasu uzyskania potwierdzonej badaniami trwałej jakości wody. Szczegóły w komunikacie.
Co nowego

Lotnisko w Gdyni jest potrzebne!
wypowiedź europeisty i logistyka prof. Andrzeja Grzelakowskiego

Port lotniczy Gdynia - Kosakowo
Podstawowe przesłanki jego uruchomienia i rozwoju

To przedsięwzięcie transportowo - logistyczne doskonale wpisuje się w:
1. europejską koncepcję rozwoju tzw. małego ruchu lotniczego, która wynika z potrzeby stymulowania mobilności społecznej oraz wykorzystania istniejącego potencjału regionalnych portów lotniczych w UE,
2. założenia polskiej polityki transportowej, mającej na celu stymulowanie zrównoważonego rozwoju krajowego systemu transportowego oraz logistycznego poprzez wspieranie budowy bazowych korytarzy transportowych sieci TEN-T (korytarz Bałtyk - Adriatyk) wraz z kompleksem towarzyszących im kluczowych węzłów transportowych, takich jak port morski w Gdyni zaliczany do portów bazowych UE, których rozwój w celu uzyskania tzw. efektu sieciowego wspomagać powinny inne węzły takie jak właśnie port lotniczy Gdynia - Kosakowo, gdyński węzeł miejski, czy też w najbliższej przyszłości Dolina Logistyczna,
3. strategię rozwoju regionalnego, opartą na rozbudowie sektora TSL w województwie pomorskim oraz turystyki morskiej i nadmorskiej; port lotniczy Gdynia-Kosakowo jako komplementarny względem portu w Rębiechowie wspierać będzie wraz z portem morskim w strefie Doliny Logistycznej rozwój kompleksowych usług logistycznych, tworząc podwaliny budowy klastra logistycznego, zdolnego generować wysoką wartość dodaną dla regionu,
4. lokalne potrzeby społeczne i gospodarcze miasta, a także aglomeracji trójmiejskiej, tworząc podwaliny niezbędne do kreowania ładu zintegrowanego w tym obszarze metropolitalnym.

Prof. dr hab. Andrzej S. Grzelakowski
Akademia Morska w Gdyni
Katedra Logistyki i Systemów Transportowych

 

Prof. dr hab. Andrzej S. Grzelakowski - specjalizuje się w ekonomice i polityce transportowej, logistyce, zarządzaniu łańcuchami dostaw, integracji europejskiej, polityce regionalnej oraz polityce gospodarczej i makroekonomii. Był między innymi konsulem ds. morskich i transportowych w Hamburgu, podsekretarzem stanu w Ministerstwie Transportu i Gospodarki Morskiej oraz członkiem Zespołu Negocjacyjnego RP ds. Członkostwa Polski w UE i jednocześnie głównym negocjatorem w obszarze: transport i polityka transportowa.

 

 

ikona

Najnowsze