Uroczystym powitaniem załogi w gdyńskim porcie, w niedzielę 19 września 2010 r. zakończył się promujący Polskę rejs żaglowca STS „Fryderyk Chopin" po najważniejszych portach Europy Zachodniej. Rejs był elementem największej kampanii promującej Polskę za granicą, realizowanej przez Polską Organizację Turystyczną. Celem kampanii było bezpośrednie dotarcie z ofertą turystyczną Polski do odbiorców na kluczowych rynkach Europy Zachodniej. Myślą przewodnią całej kampanii był Fryderyk Chopin, jego twórczość i muzyka, która stanowiła tło do każdego z podejmowanych działań. Ujęte zostało to także w haśle kampanii Chopin//Polska/The Course, jak i samej linii graficznej, gdzie żagiel to pokrywa fortepianu. Bryg wypłynął ze Szczecina 12 czerwca 2010 r., a podczas swojej trzymiesięcznej podróży odwiedził 19 portów w 7 krajach europejskich: Niemczech, Francji, Wielkiej Brytanii, Szwecji, Danii, Holandii i Belgii. Załoga liczyła, łącznie w ciągu trwania rejsu, ponad 100 osób. Żeglarze spędzili na morzu 703 godziny, a statek przebył łącznie ponad 5 tysięcy mil morskich. Oprócz Londynu i Amsterdamu, „Fryderyk Chopin" odwiedził następujące porty: - w Niemczech: Hamburg, Lubekę, Rostock, Kilonię, - we Francji: Dunkierkę, Brest, Nantes, St. Malo,- w Szwecji: Ystad, Malmoe, Sztokholm, Karlskronę,- w Danii: Kopenhagę, Arhus,- w Belgii: Brugię, Antwerpię, Ostendę.Wizytom „Fryderyka Chopina" w portach towarzyszyły atrakcje na nabrzeżach, przygotowywane z myślą o mieszkańcach krajów, do których zawijał żaglowiec. Do najciekawszych należały: przedstawienia baletu na rejach, koncerty muzyki Chopinowskiej, wspólna nauka poloneza, widowiska „tańczących fontann", pokazy sztucznych ogni, a także polski uniwersytet polowy czy możliwość zwiedzenia żaglowca. Wszystkim organizowanym imprezom towarzyszyła aranżacja stoisk, na których prowadzono aktywną promocję polskiej oferty turystycznej.Także w Gdyni wpłynięciu żaglowca towarzyszyło wiele imprez. Jedną z nich było wspólne malowanie białych makiet fortepianów → zobacz materiał TVN. Według szacunków Polskiej Organizacji Turystycznej, łączna liczba uczestników imprez w portach wyniosła kilkadziesiąt tysięcy osób. Wydarzeniem bez precedensu było pobicie rekordu Guinnessa w największym korowodzie poloneza poza granicami kraju. W Londynie został pobity Rekord i Polska Organizacja Turystyczna otrzymała certyfikat „World Records Guinness" za najdłuższy korowód taneczny naszego narodowego tańca. Wizyty polskiego żaglowca w poszczególnych portach odbiły się szerokim echem w zagranicznych mediach. Wydarzenia na pierwszych stronach relacjonowały najważniejsze tytuły prasowe, a głównymi bohaterami doniesień, oprócz samego żaglowca, byli uczestnicy rejsu. Misja młodych członków załogi - tak zwanych „Ambasadorów Polskiej Turystyki" - była ściśle związana z hasłami dominującymi w kampanii Polskiej Organizacji Turystycznej. Słowa te wpisują się doskonale w życiorys największego polskiego kompozytora: PASJA, MŁODOŚĆ, MUZYKA, ROMANTYZM, WOLNOŚĆ, KREATYWNOŚĆ. Wzmocnieniem tego przekazu jest nowa identyfikacja graficzna marki POLSKA, która pokazuje różnorodność polskich atrakcji turystycznych i nowe hasło, którym promujemy nasz kraj: „Move your imagination".Wakacyjna trasa brygu odbyła się w ramach projektu „Promujmy Polskę Razem", którego cel to budowa wizerunku naszego kraju jako atrakcyjnego miejsca wypoczynku oraz rozwój rynku usług turystycznych w Polsce. Projekt, zaplanowany łącznie na 3 lata, zakończy się w roku organizacji mistrzostw Euro 2012 w Polsce.fot.: www.facebook.com/ChopinwGdyni Opublikowano: 20.09.2010 00:00 Autor: Dorota Nelke (11@gdynia.pl)