Gdynia i fundacja Gdyński Most Nadziei witają lato po męsku. Na trawniku mieszczącym się przed Gdynia InfoBox, przez całe wakacje dostępne są „najbardziej męskie leżaki w mieście". To kolejna odsłona kampanii „Odważni wygrywają", propagującej męskie samobadanie i profilaktykę raka jąder. W najbliższym czasie meble te pojawią się także w Muzeum Emigracji, czy wybranych gdyńskich lokalach.Leżaki na pierwszy rzut oka, nie różnią się niczym szczególnym od innych tego typu. Na części materiałowej wydrukowany jest adres internetowy kampanii odważni.com. Jednak, gdy siądzie się głębiej i spojrzy między nogi, odczytać można kolejne hasło - „Faceci z jajami sprawdzają się sami". Jest ono dość mocne, ale jednocześnie humorystyczne. W kampanii mówimy o samobadaniu mężczyzn, bo jest to najskuteczniejsza metoda wykrywania zmian w ciele. Według danych KRN najwięcej, bo aż 70% zachorowań na nowotwory złośliwe jądra występuje pomiędzy 20 a 39 rokiem życia. Niewiele się o tym mówi, bo jest to temat intymny - tłumaczy Małgorzata Marmajewska, prezes Fundacji Gdyński Most Nadziei. Kampania polega nie na straszeniu mężczyzn zagrożeniem, jakie niesie ze sobą nowotwór, a promowaniu profilaktyki. Co prawda współczesna medycyna nie potrafi odpowiedzieć na pytania odnośnie przyczyn choroby. Pewne jest, że im szybciej zostanie wykryta, tym skuteczniejsze jest leczenie. Jak pokazują badania, istotną rolę w uświadamianiu mężczyzn, mają ich partnerki. Zdecydowana większość pacjentów zgłaszających się do gabinetów lekarskich, stawia się tam za namową pań. Leżaki oprócz trawnika przed gdyńskim Infoboksem, staną także w Muzeum Emigracji, restauracjach Chwila/Moment, Ogniem i Piecem, Cozi, Malika, czy Minga. Lista stale się powiększa, gdyż do organizatorów zgłaszają się kolejne zainteresowane przyłączeniem się firmy i instytucje. Opublikowano: 21.06.2016 00:00 Autor: Michał Kowalski (2011)