Wstecz Dalej
Z KIEROWCĄ TROLEJBUSU
zdjęcie pobrane z serwisku: www.zkmgdynia.pl
1) Jak pan sądzi, czy Gdynia jako jedno z niewielu miast, które w komunikacji miejskiej używa autobusów i trolejbusów, znacząco tym faktem dba o stan środowiska??
- mi się wydaje, że tak: na pewno trolejbus jest w 100% ekologiczny. W porównaniu słyszałem wypowiedzi, że autobus z katalizatorem to tak jak trolejbus, ale to całkowicie nieprawda.

2) Jak pan wie, mniejszością taboru komunikacyjnego są trolejbusy, ale czy jednak fakt dbania o środowisko, ale i niestety ograniczenia w dotarciu do większości miejsc może przewyższyć fakt emitowania spalin do środowiska?
- bez autobusów to się nie obejdzie, trolejbus nie dojedzie wszędzie. Obecnie trwają rozmowy i plany rozbudowy aktualnej sieci trakcyjnej na Dąbrówkę i są jeszcze pomysły, żeby trolejbusy dojeżdżały do Oliwy.

3) Jak wiadomo, Gdynia jako bardzo nowoczesne miasto, myśli o stanie środowiska, czy według pana, jako kierowcy trolejbusu, fakt wymiany autobusów na nowe (mam tutaj na myśli autobusy Solaris, Volvo, Neoplan i inne nowe) znacząco zredukowało emisje spalin, czy jednak nie ma to znaczenia?
- na pewno, zmiana jest niesamowita: "niebo a ziemia". Z tego co wiem, wszystkie autobusy mają mieć już niedługo katalizatory.

4) Czy w obecnej chwili, gdyby miał pan wybrać między: rozwojem komunikacji trolejbusowej (budowaniu nowych trakcji i powstawaniu nowych linii), czy tworzeniem nowych linii autobusowych i emitowaniu jeszcze większej ilości spalin, co by pan wybrał?
- nie narzekam na trolejbus, a autobus jest też potrzebny, jedno łączy się z drugim, żyją w zgodzie. Ale nie uważam, żeby jedno mogło zastąpić drugie, Gdynia aktualnie potrzebuje zarówno trolejbusów jak i autobusów