Wstecz
Z KIEROWCĄ AUTOBUSU
zdjęcie pobrane z serwisku: www.zkmgdynia.pl
1) Jak pan myśli, czy Gdynia jako jedno z niewielu miast, które w komunikacji miejskiej używa autobusów i trolejbusów znacząco tym faktem dba o stan środowiska??
- oczywiście, trolejbus nie emituje żadnych szkodliwych substancji, no a autobus niestety tak, ale już coraz mniej.

2) Jak pan wie, większość taboru komunikacyjnego stanowią autobusy, ale czy jednak fakt dogodniejszego dotarcia do celu (nie ograniczonego trakcją trolejbusową) i emitowania jednocześnie spalin do środowiska przewyższa fakt dbania o to środowisko??
- wydaje mi się, że trolejbus i autobus to jedna rodzina, mieszkańcy często używają autobusów, żeby dotrzeć na przystanek trolejbusowy i odwrotnie. A co do faktu zanieczyszczania środowiska, to na chwilę obecną musimy się z tym pogodzić. Może w przyszłości, jak na rynku będzie np. paliwo wodorowe lub inne tego typu, nie będzie już mowy o zanieczyszczaniu środowiska.

3) Jak wiadomo, Gdynia bardzo nowoczesne miasto, myśli o stanie środowiska, czy według pana fakt wymiany autobusów na nowe (mam tutaj na myśli autobusy Solaris, Volvo, Neoplan i inne nowe) znacząco zredukowało emisję spalin, czy jednak nie ma to znaczenia??
- oczywiście, zmiana jest bardzo zauważalna, emisja spalin została zredukowana i hałas również został zredukowany.

4) Czy w obecnej chwili, gdyby miał pan wybrać między: rozwojem komunikacji trolejbusowej (budowaniu nowych trakcji, i powstawaniu nowych linii), czy tworzeniem nowych linii autobusowych i emitowaniu jeszcze większej ilości spalin, co by pan wybrał??
- to jest trudne pytanie, ja bym był jednak za tym, żeby zwiększać ilość linii trolejbusowych. Autobusowych jest dość dużo i zapotrzebowanie na nowe linie autobusowe nie jest duże, ale rozwój linii trolejbusowych jest według mnie dobrym pomysłem.