Społeczeństwo

Ruszyła kampania „Wchodzę – zawsze jest jakieś wejście”

Kampania „Wchodzę-zawsze jest jakieś wejście

Kampania „Wchodzę-zawsze jest jakieś wejście"

Tradycyjnie maj ogłoszony został miesiącem wrażliwości i tym samym w Gdyni wystartowała kampania społeczna „Wchodzę – zawsze jest jakieś wejście”. Ma ona pokazać, że każdy powinien mieć szansę uczestniczenia we wszystkich aspektach życia codziennego.

Kampania ma pokazywać, że każdy powinien mieć możliwość uczestniczenia w życiu społecznym na wszystkich jego szczeblach, a niepełnosprawność nie może być powodem gorszego traktowania, pozbawiania lub ograniczania dostępu np. do edukacji, pracy, ogólnodostępnych usług, wsparcia społecznego czy życia kulturalnego.
 
– Bardziej niż na likwidowaniu barier architektonicznych, zależy nam na uwrażliwianiu społeczeństwa na problematykę nie tylko osób poruszających się na wózkach, ale także rodziców z dziećmi w wózkach i starszych mieszkańców naszego miasta. – tłumaczy Magdalena Biegańska z Biura Pełnomocnika Prezydenta Gdyni ds. Osób z Niepełnosprawnością.
 
W ramach kampanii odbędzie się wiele wydarzeń towarzyszących. Będzie okazja do wzięcia udziału w pikniku kulinarnym, zabawy w wiosenny plener fotograficzny, uczestniczenia w zawodach integracyjnych, a także pospacerowania po Śródmieściu czy też udziału w leśnym spacerze „na kółkach”.
 
Ideę akcji przybliżają plakaty, ulotki informacyjne i przypinki dostępne w różnych punktach miasta. Wolontariusze z Centrum Współpracy Młodzieży rozprowadzą po gdyńskich lokalach gastronomicznych i handlowych specjalne naklejki, zaś na gdyńskich trolejbusach pojawi się hasło „Wchodzę – zawsze jest jakieś wejście”.
 
Ponadto o kampanii informuje animacja promująca dostępność przestrzeni publicznej oraz aktywność osób z niepełnosprawnościami. – Główną bohaterką akcji jest Ula, która za pomocą krótkich, wesołych filmików animowanych przedstawia problemy, z jakimi spotykają się osoby poruszające na wózkach. – mówi Magdalena Biegańska. Film będzie emitowany w Gdyńskim Centrum Filmowym przed wybranymi projekcjami.



Więcej na temat kampanii znajduje się na stronie internetowej www.gdynia.pl/wchodze oraz fanpage'u kampanii.

Galeria zdjęć

ikona Pobierz galerię
  • ikonaOpublikowano: 07.05.2018 12:30
  • ikona

    Autor: _Agnieszka Wołowicz-Bińkowska (a.wolowicz@gdynia.pl)

  • ikonaZmodyfikowano: 07.05.2018 15:42
  • ikonaZmodyfikował: Agnieszka Wołowicz
ikona