Wszystko o przebudowie

Przebudowa Węzła Świętego Maksymiliana

Trwa jedna z najważniejszych dla usprawnienia ruchu w centrum Gdyni inwestycji: „Przebudowa układu drogowego węzła Św. Maksymiliana wraz z budową tunelu drogowego pod Drogą Gdyńską, torami SKM i PKP w Gdyni". Skrzyżowania ul. Świętojańskiej i Władysława IV z al. Marszałka Piłsudskiego oraz al.Marsz. Piłsudskiego z Drogą Gdyńską są tak zwanymi skrzyżowaniami krytycznymi, funkcjonującymi już na poziomie wyczerpanej przepustowości, czego niektórzy z nas doświadczają na własnej skórze stojąc w korku, szczególnie w godzinach porannego i popołudniowego szczytu.

Węzeł Św. Maksymiliana - wizualizacja, wejście nr 3 do tunelu dla pieszych

Zobacz → Wizualizacja

Projekt przebudowy dofinansowany jest w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Pomorskiego na lata 2007-2013, Osi Priorytetowej 4, Regionalny system transportowy, Działania 4.1, Rozwój regionalnej infrastruktury drogowej, współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego.

Przedmiotem Projektu
  jest kompleksowa przebudowa niebezpiecznego, wysoce kolizyjnego, funkcjonującego na poziomie wyczerpanej przepustowości układu drogowego Węzła Św. Maksymiliana w Gdyni, w ciągu drogi wojewódzkiej nr 468, stanowiącej połączenie dróg krajowych nr 1 i 7 z drogą krajową nr 6.

Projekt ma na → celu poprawę spójności i efektywności komunikacyjnej systemu transportowego Aglomeracji Trójmiejskiej, poprzez rozbudowę układu drogowego, dla usprawnienia jego powiązania z systemem krajowym i transeuropejskim.

Lokalizacja inwestycji - zdjęcie węzła Św. Maksymiliana z lotu ptaka

fot.: Maciej Bejm


STAN ISTNIEJĄCY

Przebudowa Węzła Świętego Maksymiliana -wizualizacja stanu istniejącego


STAN PROJEKTOWANY

Przebudowa Węzła Świętego Maksymiliana -wizualizacja stanu projektowanego


W skrócie:

- przez obszar węzła św. Maksymiliana przebiega 45% linii transportu publicznego Gdyni

- obecnie pod torami pomiędzy al. Zwycięstwa, ul. Władysława IV a Śląską i Drogą Gdyńską, może przejechać maksymalnie 3600 pojazdów na godzinę; po oddaniu przebudowanego węzła do użytku będzie mogło przejechać tamtędy nawet 5200 pojazdów na godzinę, czyli o 44% więcej niż obecnie

- obecnie piesi na dystansie od przystanku SKM Wzgórze św. Maksymiliana do Skweru Plymouth musza pokonać przynajmniej trzy ruchliwe jezdnie; po przebudowie - piesi bezpiecznie przejdą od przystanku kolejowego SKM Wzgórze Św. Maksymiliana do Skweru Plymouth podziemnym pasażem o długości 100 m, (stanowiącym przedłużenie tunelu pod Drogą Gdyńską, torami SKM i PKP),

- przebity zostanie pod torami PKP i SKM łącznik umożliwiający bezkolizyjny (jednokierunkowy) przejazd z Drogi Gdyńskiej do al. Zwycięstwa

- przebudowane zostanie skrzyżowanie ul. Śląskiej i al.Marsz. Piłsudskiego, by umożliwić jednokierunkowy ruch z ul. Świętojańskiej i Władysława IV w stronę ul. Śląskiej i Kieleckiej

- w ramach inwestycji powstanie ponad kilometr ścieżek rowerowych oraz kładka pieszo-rowerowa w ciągu chodnika i ścieżki na ul. Władysława IV nad wyjazdem z tunelu drogowego.


 

Program regionalny Pomorskie w Unii Unia Europejska - Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego

ikona