1282 (1082) 2017-06-23 - 2017-06-29

Bilet w telefonie

Metropolitalny Związek Komunikacyjny Zatoki Gdańskiej umożliwia zakup biletów przez telefon przy pomocy nowej aplikacji GoPay. Jest to trzeci operator płatności mobilnych, po moBilecie i SkyCash, za pomocą którego można skasować jednoprzejazdowe bilety metropolitalne z wykorzystaniem telefonów komórkowych.
Użytkownik GoPay może zakupić sobie dowolną liczbę biletów z wyprzedzeniem. Gdy chce zrealizować przejazd transportem zbiorowym, po wejściu do pojazdu uruchamia aplikację w telefonie, wybiera wcześniej zakupiony bilet, wpisuje nr linii i go kasuje (aktywuje). Podczas kontroli biletu okazuje ekran z aktywowanym biletem.
Nowością aplikacji GoPay jest także brak konieczności rejestracji konta i logowania w systemie. Należność za bilety pobierana jest bezpośrednio z konta bankowego za pomocą karty płatniczej lub za pomocą płatności MasterPass.
Żeby móc korzystać z usługi, wystarczy posiadać telefon z dostępem do internetu i zainstalować bezpłatną aplikację, którą można pobrać bezpośrednio ze sklepu Google Play, App Store lub Windows Marketplace. Następnie, jeżeli nie jest się użytkownikiem usługi MasterPass, należy zarejestrować w portfelu elektronicznym kartę płatniczą na podstawie, której będą realizowane płatności.

  • ikonaOpublikowano: 22.06.2017 13:37
  • ikona

    Autor: Karolina Szypelt (k.szypelt@gdynia.pl)

  • ikonaZmodyfikowano: 22.06.2017 13:38
  • ikonaZmodyfikował: Karolina Szypelt
ikona