Gdynia Innowacyjna

Igor Kaczmarczyk – zwycięzcą konkursu Gdyński Biznesplan!

Igor Kaczmarczyk – zwycięzcą konkursu Gdyński Biznesplan! // fot. mat.prasowe

Igor Kaczmarczyk – zwycięzcą konkursu Gdyński Biznesplan! // fot. mat.prasowe

4 czerwca w Pomorskim Parku Naukowo-Technologicznym w Gdyni odbyła się wielka gala konkursu Gdyński Biznesplan 2018, który w tym roku skierowany był do przedsiębiorczych studentów. Spośród 11 finalistów wyłoniono laureata nagrody głównej. Najlepszym pomysłem na biznes okazał się Sukcynolab – Antybakteryjne ekstrakty z bursztynu Igora Kaczmarczyka. Laureat w nagrodę otrzymał 30 tysięcy złotych oraz szereg nagród rzeczowych i usług ułatwiających rozpoczęcie własnego biznesu. Przyznane zostały także dwa wyróżnienia – pierwsze dla Pawła Zabornego i Mateusza Kaźmierczaka za LetMeNote oraz drugie dla Mariusza Jakubowskiego za Fairmental #PijeszFair.

– Gdyński Biznesplan jest zaproszeniem do tego, by zmierzyć się z własnymi marzeniami. Od 16 lat jesteśmy świadkami narodzin niezwykłych idei, które pomagamy przekuć na świetne plany biznesowe. Wszystkie projekty, które są zgłaszane do konkursu, otaczane są opieką, wsparciem, doradztwem i myślę, że jest to ogromny kapitał dla wszystkich tych, którzy w tym konkursie startują. Dlatego też jestem głęboko przekonany, że każdy z nich jest zwycięzcą – mówił podczas otwarcia prezydent Gdyni, Wojciech Szczurek.



Zwycięski biznesplan Igora KaczmarczykaSukcynolab - Antybakteryjne ekstrakty z bursztynu to połączeniem nauki z biznesem. Proponowanym produktem firmy będzie gama
aktywnych surowców kosmetycznych lub farmaceutycznych (w szczególności przeciwko antybiotykoopornym szczepom bakteryjnym) produkowanych z bursztynu bałtyckiego dzięki opracowanej w Amber Laboratories technologii.

Igor Kaczmarczyk - zwycięzca tegorocznej edycji, fot. Kamil Złoch
 
Pierwsze wyróżnienie otrzymał biznesplan Pawła Zabornego i Mateusza Kaźmierczaka dotyczący autorskiej aplikacji LetMeNote do analizy i przetwarzania dźwięku. Za jej pomocą można przerabiać utwory muzyczne na zapis nutowy komputerowo, z dokładnością do 99%, przy jednoczesnym ograniczeniu kosztów, jakie generowałoby opracowywanie nut przez ludzi.
 
Natomiast drugie wyróżnienie to Fairmental #PijeszFair – biznesplan Mariusza Jakubowskiego, który dotyczy kombuchy, bezalkoholowego napoju na bazie herbaty, który powstaje w procesie fermentacji przy udziale bakterii i drożdży. Proces ten trwa od 7 do 20 dni. Słodki napar herbaty zamienia się w tym czasie w kwaskowaty, orzeźwiający, lekko owocowy i musujący napój o bardzo dobrych właściwościach zdrowotnych.
 
Laureaci konkursu otrzymali szereg nagród rzeczowych i usług ułatwiających rozpoczęcie własnego biznesu, m.in.: nagrody finansowe: zwycięzca – 30 tys. złotych, I wyróżnienie – 10 tys. złotych, II wyróżnienie – 5 tys. złotych), sprzęt komputerowy wysokiej klasy, nieodpłatny udział w podyplomowych studiach menedżerskich, kurs językowy, hosting strony internetowej przez 2 lata, porady ekspertów, rekomendacje oraz promocję nagrodzonych projektów.


 
Do 16. edycji konkursu zgłosiło się 234 przedsiębiorczych studentów z pomysłami na biznes. Zgłoszenia dotyczyły: gastronomii – 28, turystyki, rekreacji, sportu i rozrywki – 27, ICT – 24, designu, projektowania i sztuki – 23, reklamy, promocji, mediów – 20, edukacji, szkoleń, oświaty – 20, opieki medycznej – 20, inżynierii, automatyki i robotyki – 12, ochrony środowiska –11, motoryzacji i transportu – 10, multimediów – 8, pośrednictwa, doradztwa finansowego i ubezpieczeń – 7, biotechnologii – 6 i innych – 18. Podsumowując 174 z nich dotyczyły sektora usług, 24 branży handlowej i 36 produkcyjnej.

Do drugiego etapu konkursu Gdyński Biznesplan zakwalifikowały się wszystkie osoby. Dzięki temu miały one możliwość wzięcia udziału w bezpłatnych szkoleniach oraz konsultacjach z ekspertami. Wszystko po to, aby swój pomysł mogły odpowiednio ubrać w słowa oraz liczby.
 
30 marca minął termin składania gotowych biznesplanów. W sumie wpłynęło 45 prac, których autorami były 53 osoby. Ich projekty zostały poddane ocenie konkursowego jury, które 15 maja ogłosiło listę finalistów. Do finału dostało się 11 autorów 9 projektów – najmocniejszych pod względem merytorycznym i mających, zdaniem jurorów, największe szanse na realizację.

Podczas wielkiego finału w Pomorskim Parku Naukowo-Technologicznym wybrano zwycięzcę tegorocznej edycji oraz przyznano dwa wyróżnienia.

Czy nagrodzone pomysły wkrótce podbiją rynek gdyński, trójmiejski, polski, czy nawet międzynarodowy? To się okaże. My trzymamy mocno kciuki!
 
Konkurs Gdyński Biznesplan ma charakter ogólnopolski i organizowany jest nieprzerwanie od 2003 roku. Skierowany jest do przedsiębiorców – przyszłych lub już funkcjonujących. Jego główny cel to pomoc tym, którzy odkryli w sobie ducha przedsiębiorczości, ale nie podjęli jeszcze ostatecznej decyzji, mają pewne braki w przygotowaniu do własnego biznesu, nie posiadają własnego kapitału lub myślą o rozwoju prowadzonej firmy. Co roku w konkursowe szranki staje kilkaset osób. Łącznie w dotychczasowych edycjach wzięło udział niemal 6 tysięcy osób, które zgłosiły prawie 5,7 tysięcy projektów.
 
Tegoroczna edycja skierowana była tylko do studentów. Głównym zadaniem nowej formuły konkursu jest kształtowanie i wspieranie postaw aktywnych i przedsiębiorczych wśród studentów, których projekty biznesowe rokują powodzenie rynkowe.

Konkurs nie ma ograniczeń terytorialnych – zgłaszać mogą się osoby z całego kraju i z zagranicy. Trzeba jednak pamiętać, że laureaci muszą założyć lub przenieść swoją działalność do Gdyni.

Głównymi partnerami konkursu są bank PKO BP, Thomson Reuters oraz RADMOR.

Galeria zdjęć

ikona Pobierz galerię
  • ikonaOpublikowano: 04.06.2018 15:40
  • ikona

    Autor: Marta Jaszczerska-Zawadzka (m.jaszczerska@gdynia.pl)

  • ikonaZmodyfikowano: 06.06.2018 12:57
  • ikonaZmodyfikował: Marta Jaszczerska
ikona

Zobacz także