Komunikaty dla mediów

Projektowanie dla biznesu na Gdynia Design Days

Projektowanie dla biznesu na Gdynia Design Days, fot.Jan Ziarnicki

Projektowanie dla biznesu na Gdynia Design Days, fot.Jan Ziarnicki

Według Dietera Ramsy, jednego z najbardziej wpływowych projektantów ubiegłego wieku, dobry design jest innowacyjny, ponadczasowy i estetyczny. Dzięki tym zasadom dobrze zaprojektowane przedmioty czynią świat uporządkowanym i harmonijnym. Dotyczy to również sfery biznesowej. „Jak wybrać, to co da największą wartość dla naszej firmy i nas samych? Jak tworzyć to, co czego współczesny człowiek potrzebuje najbardziej? - pytają organizatorzy Gdynia Design Days.

Szybkość zmian jakim ulega współczesny świat, stawia designerów przed nowymi wyzwaniami. Odbywający się w ramach Gdynia Design Days cykl spotkań i warsztatów „Design językiem Biznesu" stanowił pole do wymiany doświadczeń i dobrych praktyk dla firm projektowych i designerów pracujących w różnego rodzaju przedsiębiorstwach.

O designie i technologiach w niszowej branży, szukaniu najbardziej ergonomicznych rozwiązań i projektowaniu przedmiotów, które w ekstremalnych warunkach mogą zadecydować o życiu i zdrowiu ich użytkowników, opowiadał Wojciech Kłapcia podczas prelekcji „Najtrudniej wymyślić młotek! W poszukiwaniu najprostszych rozwiązań złożonych problemów".



- Design jest wszechobecny, wszyscy na co dzień w nim żyjemy. To, czy nam się wsiada wychodnie do samochodu, czy jesteśmy z niego zadowoleni z tego auta, czy plastiki są miękkie bądź twarde, świadczą o tym, czy marka będzie postrzegana jako marka premium czy jako marka z niższej półki. To samo dotyczy projektowania usług. Jeżeli gubimy się na lotnisku, to prawdopodobnie, błąd leży w oznakowaniu tego lotniska. Dobrze zaprojektowanie oznakowanie naprawdę ułatwia życie – mówił Wojciech Kłapcia, designer, ekspert w branży outdoor.

Projektowanie dla biznesu na Gdynia Design Days, fot.Jan Ziarnicki

- Cykl „Design językiem Biznesu” to dwa intensywne dni, podczas których przedstawiliśmy najciekawsze case studies z zakresu zarządzania poprzez design. Praktycy z całego świata podzielili się swoim doświadczeniem. Zgodnie z festiwalowym hasłem – Error — nie zabrakło także prezentacji i omówienia błędów, które przyczyniły się do sukcesów — mówią organizatorzy. - Kiedy opracowywaliśmy program tegorocznej edycji Design językiem Biznesu, zależało nam na stworzeniu kompendium wiedzy dla profesjonalistów pełniących zróżnicowane funkcje w przedsiębiorstwach i firmach projektowych. Naszym celem było poszerzenie świadomości na temat sposobów, poprzez które design może stać się źródłem przewagi konkurencyjnej — dodają.

„Design językiem Biznesu" odbyły się w ramach Gdynia Design Days. Na festiwal składają się też wystawy, warsztaty, prelekcje oraz dyskusje poruszające najnowsze tendencje i dobre praktyki z zakresu projektowania. Hasłem tegorocznego GDD jest Error.

Festiwal Gdynia Design Days potrwa do niedzieli.

Galeria zdjęć

ikona Pobierz galerię
ikona