Komunikaty dla mediów

Międzynarodowe osiągnięcie gdynianki

Za nami gala, wieńcząca odbywający się od 12 lat w Hiszpanii konkurs biennale plakatu reklamowego - Bienal Internacional De Cartelismo Terras Gauda Concurso Francisco Mantecón, który organizuje producent wina Terras Gauda. Pierwsze miejsce w konkursie na plakat, zajęła mieszkanka Gdyni designerka Angelika Jaglińska, prowadząca na co dzień artystyczną firmę "Ministry of Roe Deer".
 

Gdynianka konkurowała z uczestnikami reprezentującymi 59 państw. W sumie nadesłano aż 1310 prac. Wśród nich, znalazły się te luźno nawiązujące do twórczości takich artystów, jak: Pablo Picasso, Piet Mondrian i Katsushika Hokusai, które zaprojektowali uczestnicy z Izraela, Włoch, Rosji czy Chorwacji. Jednak jak się okazało, to projekt Angeliki Jaglińskiej (Absolwentka Edukacji Artystycznej w Zakresie Sztuk Plastycznych na Uniwersytecie Adama Mickiewicza w Poznaniu, WPA w Kaliszu i studiów magisterskich w Logroño w Esuela Superior de Diseño de La Rioja), najbardziej przypadł do gustu jury. Na gali finałowej pojawiło się ponad 500 osób. Wśród nich byli politycy i ministrowie, a także sam ambasador Polski, który nie ukrywał swojej radości z wygranej Polki. Jej sukces odbił się echem w całej Hiszpanii, a jej twórczość pojawiła się na łamach międzynarodowej prasy branżowej Francji, Niemczech, Grecji i Hiszpanii. Gratulacje i trzymamy kciuki za kolejne sukcesy!

 

 

Przez następne dwa lata plakat będzie swoistą wizytówką winiarni, spotykaną na produktach, materiałach marketingowych, a nawet bannerach na ulicach hiszpańskiego miasta Vigo, tak podobnego do naszej pięknej Gdyni. Dzięki wygranej w tegorocznej edycji konkursu będę także oficjalnym członkiem jury na Bienal Internacional de Cartelismo Terras Gauda Concurso Francisco Mantecón, który odbędzie się w 2017 roku - tłumaczy Angelika Jaglińska.

 



Zobacz zwycięski plakat gdynianki - pobierz

  • ikonaOpublikowano: 29.12.2015 00:00
  • ikona

    Autor: Sebastian Drausal, Gdyńskie Centrum Kontaktu (s.drausal@gdynia.pl)

ikona