Trwają prace nad wyznaczaniem w mieście kontraruchu drogowego dla rowerów, który pozwoli na jazdę w obu kierunkach na jednokierunkowych ulicach. Zmiany dotyczą między innymi ulic: Żeromskiego, Abrahama czy Kilińskiego. Zakończyły się także prace przy budowie ciągu pieszo-rowerowego na Chwarznie-Wiczlinie, jednego ze zwycięskich projektów Budżetu Obywatelskiego. Na odcinkach trzech gdyńskich ulic, ze względu na ich wystarczającą szerokość, zostaną wprowadzone rowerowe kontrapasy. Podobne rozwiązanie znane jest z ulicy 3 Maja. Prace potrwają do 21 sierpnia, a ich łączny koszt to 160 tys. zł. Zmiany dotyczą ulic: · Żeromskiego (od Skweru Kościuszki do Pułaskiego)· Abrahama (od 10 Lutego do Kilińskiego) - z kontrapasem· Batorego (od Władysława IV do Abrahama) - z kontrapasem· Kilińskiego (od Abrahama do Słowackiego) - z kontrapasem· Słowackiego (od Żołnierzy I Armii Wojska Polskiego do Kilińskiego)· Traugutta i Żołnierzy I Armii Wojska Polskiego (od Władysława IV do Słowackiego). - Jest to bezpieczne rozwiązanie znane nie tylko z Polski, ale i całej Europy. Tam, gdzie zostało wprowadzone, wypadkowość malała, a podnosiło się bezpieczeństwo wszystkich użytkowników ruchu– podkreśla Jakub Furkal, pełnomocnik prezydenta do spraw komunikacji rowerowej. Zakończyła się także budowa ciągu pieszo-rowerowego w Chwarznie-Wiczlinie, czyli zwycięskiego projektu Budżetu Obywatelskiego. Całkowita długość nowej trasy to ponad 450 metrów - od ronda (gdzie do tej pory ścieżka się kończyła) do ul. Mokrej. Koszt tej inwestycji to 820 000 zł (437 tys. zł z Budżetu Obywatelskiego). Opublikowano: 11.08.2017 09:00 Autor: Dorota _Patzer (d.patzer@gdynia.pl) Zmodyfikowano: 11.08.2017 09:21 Zmodyfikował: Barbara Betlejewska