Co nowego

Urząd nagrodzony

Nagroda Przyjazny Urząd 2018 dla Urzędu Miasta Gdyni

Nagroda Przyjazny Urząd 2018 dla Urzędu Miasta Gdyni

W Pałacu Kultury i Nauki w Warszawie odbyła się Gala Finałowa IV edycji Ogólnopolskiego Konkursu o Znak Jakości „Przyjazny Urząd 2018”. Urząd Miasta Gdyni zdobył nagrodę w zakresie dobrego zarządzania. Nagrodę odebrali: Jerzy Zając, dyrektor Urzędu Miasta w Gdyni oraz Artur Wentland, naczelnik wydziału Kadr i Szkoleń.


- Przyjazny Urząd to obowiązek na każdy dzień i rok. To nagroda dla urzędników za ich kompetencje i standardy pracy - mówił odbierając nagrodę Jerzy Zając, dyrektor Urzędu Miasta w Gdyni.

Konkurs ma na celu identyfikowanie i wyróżnianie takich jednostek sektora administracji publicznej, które w skali kraju podejmują najskuteczniejsze i najbardziej efektywne działania poprawiające jakość usług.

W tym roku otrzymujemy laur „Przyjaznego Urzędu” m.in. za otrzymanie certyfikatu Miasta inteligentnego ISO 37120. Wskaźniki, na podstawie których dokonywana jest certyfikacja, zebrano w 17 kategoriach: ekonomia, edukacja, energia, środowisko, finanse, straż pożarna i reagowanie kryzysowe, zarządzanie, zdrowie, rekreacja, bezpieczeństwo, schronienie, odpady stałe, telekomunikacja i innowacja, transport, urbanistyka, ścieki, woda i kanalizacja. Doceniono również nasze osiągnięcia, dzięki którym zdobyliśmy tytuł „Gmina na 5!”. Dobre praktyki Urzędu Miasta Gdyni w zakresie obsługi drogą elektroniczną inwestorów oraz przedsiębiorców, wysokiej jakości komunikacji mailowej oraz obecności na stronie internetowej Urzędu Miasta rozwiązań i informacji użytecznych odbiorcom jest podawane jako wzór i naśladowane przez inne polskie miasta.

Oceniającym nas spodobała się działająca w Gdyni aplikacja „Gdynia City Guide”. To kompleksowy informator szczególnie o ofercie kulturalnej i turystycznej, bazie gastronomicznej, noclegowej, rekreacyjnej, sportowej, a także włączenie się do aplikacji naprawmyTo.pl  - serwisu ułatwiającego komunikację mieszkańca z urzędem poprzez umożliwienie mapowania problemów w przestrzeni publicznej, np. nielegalnych odpadów. Hitem był serwis otwartedane.gdynia.pl. Jego zadaniem i celem jest zbieranie, przetwarzanie i udostępnienie zarówno danych publicznych miasta jak i  tych, mających szczególne znaczenie dla rozwoju innowacyjności miasta. Wprowadziliśmy, w miejsce serwisu eRatusz, aplikację mobilną gdynia.pl. Prezentujemy w niej bieżące informacje na temat wydarzeń w Gdyni. Każdy posiadacz telefonu może je mieć na wyciągnięcie ręki.

Kapituła Konkursu „Przyjazny Urząd” postanowiła ponownie przyznać nam Znak Jakości. Wysoko oceniła ciągłą chęć podnoszenia standardów jakościowych i wdrażania innowacyjnych rozwiązań w zakresie obsługi klienta.

Wyróżnienie w konkursie służy budowaniu pozytywnego wizerunku nagrodzonej instytucji, kreowaniu zaufania w relacjach z interesantami czy partnerami zewnętrznymi, a także dalszemu podnoszeniu jakości obsługi klienta. Ideą projektu jest nie tylko nagradzanie uczestników, ale przede wszystkim obiektywna i rzetelna ocena wprowadzonych w urzędach rozwiązań organizacyjnych i informatycznych.

Nagroda Przyjazny Urząd 2018 dla Urzędu Miasta Gdyni

Galeria zdjęć

ikona Pobierz galerię
  • ikonaOpublikowano: 29.06.2018 10:30
  • ikona

    Autor: Lechosław Dzierżak (l.dzierzak@gdynia.pl)

  • ikonaZmodyfikowano: 06.09.2022 13:44
  • ikonaZmodyfikował: Paweł Jałoszewski
ikona

Najnowsze