Co nowego

Spraw(dz)iły się na wiosnę – akcja zakończona sukcesem!

Świetnymi wynikami akcji „Spraw(dź) się na wiosnę” wiceprezydent Bartosz Bartoszewicz podzielił się na poniedziałkowej konferencji prasowej, fot. Kamil Złoch

Świetnymi wynikami akcji „Spraw(dź) się na wiosnę” wiceprezydent Bartosz Bartoszewicz podzielił się na poniedziałkowej konferencji prasowej, fot. Kamil Złoch

Sukcesem zakończyła się pierwsza edycja prozdrowotnej akcji „Spraw(dź) się na wiosnę”. Podsumowanie wskazuje jednoznacznie: gdynianki tłumnie postanowiły się przebadać w kwietniu, a bezpłatne oraz dofinansowane badania cieszyły się dużym powodzeniem. Blisko pół tysiąca kobiet skorzystało z oferty, a miasto już teraz zapowiada kolejne edycje!

Znamy już wyniki pierwszej odsłony akcji „Spraw(dź) się na wiosnę”. W kampanii adresowanej do pań, która skupiała się przede wszystkim na profilaktyce raka piersi oraz szyjki macicy z możliwości bezpłatnego przebadania się skorzystało około pół tysiąca gdynianek!

To sukces akcji, co do której władze miasta już dziś zapewniają – będą kolejne edycje i to nie tylko na wiosnę. Chodzi przede wszystkim o szybkie diagnozowanie, które w wielu przypadkach może uratować życie.

- Zastanawialiśmy się, ile gdynianek w ogóle zechce skorzystać z tego rodzaju oferty. Ku naszemu zaskoczeniu, okazało się że kolejka była bardzo długa – mówi Bartosz Bartoszewicz, wiceprezydent Gdyni ds. edukacji i zdrowia. - Blisko pół tysiąca gdynianek skorzystało z badań. Pewnym pesymizmem napawa to, że aż czterdzieści procent osób było kierowanych do dalszej diagnostyki, dlatego jako miasto zdecydowaliśmy, że będziemy kontynuować akcję – podsumowuje wiceprezydent.



Przypomnijmy, że akcja „Spraw(dź) się na wiosnę” trwała od 14 do 20 kwietnia. Pierwszego dnia, w sobotę, działał specjalny punkt w Centrum Riviera, gdzie wykwalifikowani lekarze-specjaliści wykonywali między innymi badania usg oraz badania palpacyjne piersi. Duże zainteresowanie przełożyło się też na dobry wynik całej kampanii, na którą złożyły się również wizyty w czterech gdyńskich przychodniach, które podjęły współpracę. Do tytułowego przełamania się i zdobycia na odwagę zachęcały w formie spotu znane osobistości.

Badania w Centrum Riviera cieszyły się dużą popularnością, fot. Karol Stańczak

Dziś już wiadomo, że czekają nas kolejne edycje akcji. Najprawdopodobniej profilaktyczne badania oprócz wiosny będą możliwe także jesienią. Miasto liczy na rozwój kampanii i rosnącą ilość przychodni, które zdecydują się na współpracę.

  • ikonaOpublikowano: 23.04.2018 15:01
  • ikona

    Autor: Kamil Złoch (k.zloch@gdynia.pl)

  • ikonaZmodyfikowano: 23.04.2018 15:23
  • ikonaZmodyfikował: Agnieszka Janowicz
ikona

Zobacz także

Najnowsze