Starsi, niepełnosprawni, z tymczasowymi problemami w poruszaniu się, a także rodzice z małymi dziećmi. Teraz wszyscy lokatorzy mieszkań z zasobów Spółdzielni Mieszkaniowej „Karwiny” mogą łatwo załatwić szereg spraw związanych z miejscem zamieszkania. Przy ul. Korzennej 15 otwarty został już Punkt Obsługi Kontrahenta – miejsce bez barier architektonicznych. Punkt Obsługi Kontrahenta to trzy stanowiska obsługi lokatorów spółdzielni mieszkaniowej zlokalizowane na parterze budynku. Prace adaptacyjne przestrzeni rozpoczęły się w 2016 roku, a dziś mieszkańcy SM „Karwiny” mogą w tym miejscu załatwić wszelkie kwestie związane z czynszem i administracją budynków, a także np. złożyć wniosek do zarządu spółdzielni. Co więcej - na drodze od wejścia do budynku, do POK, nie ma żadnych barier architektonicznych. Dotąd funkcje te zlokalizowane były na pierwszym piętrze budynku, co było problemem dla mieszkańców mających trudności z poruszaniem się.- Obsługujemy mniej więcej 1000 mieszkańców każdego miesiąca. Z naszych informacji wynika, że około 35% z nich to osoby starsze. Nie mamy co prawda danych dotyczących tego, ilu lokatorów mierzy się z różnego rodzaju niepełnosprawnościami, ale dla nas pewnym jest, że jeśli miałaby to być nawet niewielka grupa, to warto było podjąć się organizacji Punktu Obsługi Kontrahenta – mówił Zbigniew Szymański, prezes Spółdzielni Mieszkaniowej Karwiny. – Zależało nam na likwidacji wszelkich progów i innych barier architektonicznych, a także skoncentrowaniu na parterze budynku spółdzielni także usług uzupełniających, czyli filię Poczty Polskiej oraz oddział agencji finansowej. Dziś finalizujemy ten prawie dwuletni wysiłek, otwarcie POK to dla nas ważny dzień. Wierzymy, że dzięki temu polepszy się jakość obsługi mieszkańców. Oficjalne otwarcie Punktu Obsługi Kontrahenta odbyło się 21 lutego. Udział w uroczystości wzięli pracownicy, zarząd i rada nadzorcza SM „Karwiny”, a także przedstawiciele Miasta Gdynia – wiceprezydent ds. innowacji Michał Guć oraz Magdalena Biegańska z Biura Pełnomocnika Prezydenta Miasta Gdyni ds. Osób z Niepełnosprawnością, laureatka XVII edycji konkursu „Gdynia bez barier”.- Niestety zdarza się, że spółdzielnie ograniczają się wyłącznie do administrowania zasobem mieszkaniowym. Bardzo mnie cieszy, że władze Spółdzielni Mieszkaniowej „Karwiny” przykładają również wagę do wątków społecznych. Tej otwartości, myślenia o potrzebach mieszkańców, chciałbym serdecznie pogratulować. Mam nadzieję, że kolejne instytucje niepubliczne pójdą tym śladem – mówił wiceprezydent Michał Guć. Galeria zdjęć Pobierz galerię Punk Obsługi Kontrahentów SM Karwiny, fot. Aleksander Trafas Pobierz zdjęcie Punk Obsługi Kontrahentów SM Karwiny, fot. Aleksander Trafas Pobierz zdjęcie Punk Obsługi Kontrahentów SM Karwiny, fot. Aleksander Trafas Pobierz zdjęcie Punk Obsługi Kontrahentów SM Karwiny, fot. Aleksander Trafas Pobierz zdjęcie Punk Obsługi Kontrahentów SM Karwiny, fot. Aleksander Trafas Pobierz zdjęcie Punk Obsługi Kontrahentów SM Karwiny, fot. Aleksander Trafas Pobierz zdjęcie Warunki pobierania Wszelkie prawa do zdjęć lub grafik prezentowanych w ramach portalu, należą do Prowadzącego portal lub do podmiotów z nim współpracujących i podlegają ochronie prawnej. Prowadzący portal zezwala na kopiowanie i przedstawianie utworów jedynie w celach niekomercyjnych oraz pod warunkiem zachowania go w oryginalnej postaci i zachowaniem kontekstu tematu, do którego zostało wykorzystaneprzez redakcję gdynia.pl. Opublikowane materiały powinny zawsze zawierać źródło, czyli adres strony www.gdynia.pl. Na publikowanie utworów w innych celach wymagana jest zgoda właściciela strony czyli Prowadzącego portal. Opublikowano: 22.02.2018 14:11 Autor: Agnieszka Janowicz (a.janowicz@gdynia.pl) Zmodyfikowano: 23.02.2018 09:43 Zmodyfikował: Agnieszka Janowicz