Co Nowego

Polska na targach MIPIM – szczególny gdyński akcent

Opis alternatywny

16.03.2016 r.

Polski dzień w Cannes. Jednym z ważniejszych wydarzeń trwających we Francji  targów inwestycyjnych MIPIM, była zorganizowana w środę 16 marca 2016 r. konferencja „Poland and CEE Today: How to understand the new investment environment?". W dyskusji poświęconej między innymi sytuacji gospodarczej Polski i jej atrakcyjności inwestycyjnej, obok wicepremiera i Ministra Rozwoju Mateusza Morawieckiego, jednym z prelegentów była Wiceprezydent Gdyni ds. Gospodarki Katarzyna Gruszecka-Spychała.

Konferencja „Poland and CEE Today: How to understand the new investment environment? w Cannes, fot. Sylwia Ziemacka, Poland Today
 
Wicepremier i Minister Rozwoju Mateusz Morawiecki na konferencji w Cannes, fot. Sylwia Ziemacka, Poland TodayKonferencja „Poland Today" była doskonałą okazją do przekonania międzynarodowej opinii publicznej, że Polska to świetne miejsce na mapie Europy do inwestowania. Mateusz Morawiecki zaprezentował wizje i strategię polskiego rządu z zapewnieniem, że jesteśmy otwarci na inwestorów.
 
Gdynia została pokazana  jako biznesowe „succes story". Prezydent Gruszecka-Spychała podkreślała, że będzie dbała o to, aby kolejne bezpośrednie inwestycje zagraniczne bazowały na projektach innowacyjnie zaawansowanych, a nie na niskiej cenie.
 
W debacie moderowanej przez korespondenta Financial Times Henrego Foy'a, udział wzięli także prezes ABSL Jacek Levernes i prezes grupy inwestycyjnej NOER prof. Alexander Goepfert. Wydarzenie zgromadziło ponad trzystu przedstawicieli rynku - inwestorów developerów, instytucji finansowych oraz funduszy.
 
Wiceprezydent Gdyni ds. gospodarki Katarzyna Gruszecka-Spychała na konferencji w Cannes, fot. Sylwia Ziemacka, Poland TodayPo południu premier Morawiecki odwiedził stoiska polskich miast, które promują się na MIPIM i spotkał się z prezydentami m. in. Warszawy, Łodzi, Poznania, Katowic i Krakowa.
 
W 27. edycji MIPIM udział bierze około 21 tysięcy przedstawicieli rynku nieruchomości, blisko 5 tysięcy inwestorów, półtora tysiąca architektów, 370 liderów politycznych i ponad 400 dziennikarzy. Na francuskiej riwierze wystawia się niemal 2,5 tysiąca firm, a swoją reprezentację ma 89 państw.

Gdynia przedstawia ofertę nieruchomości, na czele ze Śródmieściem Morskim, planami zabudowy Międzytorza a także projekt Doliny Logistycznej.