Co nowego

Stępka pod polarny statek pasażerski

Położenie stępki na NB 312 „National Geographic Endurance”

Położenie stępki na NB 312 „National Geographic Endurance”

19.03.2018 r.

W stoczni CRIST S.A. odbyła ceremonia położenia stępki pod jednostkę NB 312 „National Geographic Endurance”. NB 312, to wielofunkcyjny, polarny statek pasażerski z innowacyjnym kadłubem X-BOW budowany w Gdyni dla norweskiego armatora.
 
Sobotnie wydarzenie to kolejny krok w budowie jednego z najbardziej innowacyjnych statków pasażerskich na świecie – NB 312. Długa na blisko 125, a szeroka na ponad 20 metrów jednostka będzie mogła pływać w trudnych warunkach polarnych, jednocześnie zabierając na pokład w luksusowych warunkach ponad 100 pasażerów.
 
- Cieszymy się, że bierzemy dział w budowie tak innowacyjnego statku jakim jest NB 312. To kolejny projekt z ciągle rozwijającego się rynku jednostek pasażerskich, który zostanie zrealizowany w stoczni CRIST – mówi Tomasz Wrzask, PR & Marketing Manager, CRIST S.A.
 
Jednostka zostanie wyposażona kadłub z linii X-BOW. Jest to pierwsze zastosowanie tego rozwiązania przy statku pasażerskim. Dzięki niemu zmniejszy się siła uderzania fal o kadłub, co zwiększy komfort podróżowania. Będzie prowadzić do znacznego zmniejszenia hałasu i wibracji, a także zminimalizuje ryzyko rozprysku fal, unikając zagrożeń i uciążliwości śliskich lub oblodzonych pokładów.
 
Samo poruszanie się jednostki w warunkach polarnych zostanie ułatwione. Statek będzie w stanie działać szybciej i sprawniej w niesprzyjających warunkach na morzu, z krótszym czasem spędzonym na podróży przez najbardziej niebezpieczne obszary morskie. Co istotne dzięki zastosowaniu opatentowanego kadłuba X-BOW jednostka będzie miała dużo mniejszy wpływ na środowisko, przy jednoczesnym zmniejszeniu codziennych kosztów operacyjnych.

W ceremonii wzięli udział: Gunvor Ulstein, prezes Ulstein Group oraz Sven Linblad, prezes Lindblad Expeditions. Stocznię CRIST reprezentowali Ireneusz Ćwirko i Krzysztof Kulczycki, współwłaściciele CRIST S.A.. W części wyposażona jednostka jest budowana w stoczni CRIST, a ostatnie prace wykończeniowe będą realizowanie w norweskiej stoczni Ulstein. Odbiorca finalnym statku jest Lindblad Expeditions. Statek będzie pływał pod nazwą „National Geographic Endurance”.

  • Położenie stępki na NB 312 „National Geographic Endurance” // fot. materiały prasowe
  • Położenie stępki na NB 312 „National Geographic Endurance” // fot. materiały prasowe
  • Położenie stępki na NB 312 „National Geographic Endurance” // fot. materiały prasowe
  • Położenie stępki na NB 312 „National Geographic Endurance” // fot. materiały prasowe
  • Położenie stępki na NB 312 „National Geographic Endurance” // fot. materiały prasowe
  • Położenie stępki na NB 312 „National Geographic Endurance” // fot. materiały prasowe
  • Położenie stępki na NB 312 „National Geographic Endurance” // fot. materiały prasowe
  • Położenie stępki na NB 312 „National Geographic Endurance” // fot. materiały prasowe
  • Położenie stępki na NB 312 „National Geographic Endurance” // fot. materiały prasowe
  • Położenie stępki na NB 312 „National Geographic Endurance” // fot. materiały prasowe
  • Położenie stępki na NB 312 „National Geographic Endurance” // fot. materiały prasowe
  • Położenie stępki na NB 312 „National Geographic Endurance” // fot. materiały prasowe
  • Położenie stępki na NB 312 „National Geographic Endurance” // fot. materiały prasowe
  • Położenie stępki na NB 312 „National Geographic Endurance” // fot. materiały prasowe
  • Położenie stępki na NB 312 „National Geographic Endurance” // fot. materiały prasowe
  • Położenie stępki na NB 312 „National Geographic Endurance” // fot. materiały prasowe
  • Wizualizacja NB 312 „National Geographic Endurance”
  • Wizualizacja NB 312 „National Geographic Endurance”