Co nowego

O gdyńskim waterfroncie na targach w Cannes

Nadmorskie inwestycje to główny punkt gdyńskiej oferty na targach MIPIM - The World's Leading Property Market, fot. mat. prasowe

Nadmorskie inwestycje to główny punkt gdyńskiej oferty na targach MIPIM - The World's Leading Property Market, fot. mat. prasowe

14.03.2018 r.

Trwają prestiżowe targi rynku nieruchomościowego „MIPIM - The World's Leading Property Market” we francuskim Cannes. Na miejscu jest gdyńska delegacja, która propaguje ideę Sea City, zwanego też Śródmieściem Morskim. To szansa na przyciągnięcie uwagi międzynarodowego grona inwestorów, którzy mogą zmienić oblicze tej części miasta. Gdynia między innymi bierze udział w debacie na temat europejskich waterfrontów.

„MIPIM - The World's Leading Property Market” to w dużym skrócie około 24 tysiące uczestników ze 100 krajów całego świata, niemal 370 wpływowych polityków, delegacje blisko 500 miast oraz 5 tysięcy inwestorów i przedstawicieli instytucji finansowych. Gdynia jak co roku jest częścią tego trzydniowego wydarzenia, które gości we francuskim Cannes.

Wtorek na międzynarodowych targach MIPIM to dzień pełen spotkań, paneli dyskusyjnych i debat, które mogą przynieść Gdyni efekty w postaci na przykład pozyskania kluczowych dla rozwoju miasta inwestorów. Gdyńska delegacja wspólnie z Invest in Pomerania wystawia stoisko z ofertą inwestycyjną dla przedstawicieli rynku nieruchomości, działając wspólnie z innymi miastami należącymi do obszaru metropolitalnego.

Katarzyna Gruszecka-Spychała, wiceprezydent Gdyni podczas debaty poświęconej tematyce waterfrontów, fot. Maja Studzińska

Ważną rolę stanowią natomiast branżowe dyskusje w międzynarodowym gronie. Dziś od godziny 10 do 11 w Holland Metropol Pavilion trwała debata poświęcona bardzo bliskiej Gdyni tematyce - „New opportunities in Europe’s Waterfront Cities”( Nowe możliwości europejskich miast z waterfrontem),  w której zresztą miasto brało aktywny udział. Wiceprezydent Gruszecka-Spychała prezentowała walory i najciekawsze tereny inwestycyjne, które na przestrzeni najbliższych lat przejdą metamorfozę od pozostałości po działalności portowej do żywej tkanki miejskiej, tworząc przy tym nową dzielnicę Gdyni – Śródmieście Morskie, zwane też Sea City.

- Chcemy stworzyć nowoczesną dzielnicę, ale przede wszystkim naszym celem jest to, żeby pozostała bardzo przyjaznym miejscem do życia, w którym ludzie będą szczęśliwi – mówiła podczas debaty Katarzyna Gruszecka-Spychała, wiceprezydent Gdyni.

W pierwszej części debaty głos zabierali włodarze i przedstawiciele takich miast, jak na przykład Amsterdam, Belfast, Cardiff czy Kopenhaga. Gdynia otworzyła dyskusję w drugiej części, dzieląc głos z Hamburgiem, Liverpoolem, Lizboną, Newcastle, Rotterdamem i Sztokholmem.

- Miałem przyjemność odwiedzić Gdynię w zeszłym miesiącu i muszę przyznać, że to naprawdę wspaniałe miasto – mówił w swoim wprowadzeniu Greg Clark, prowadzący debatę poświęconą tematyce waterfrontów.

Była okazja między innymi do poruszenia wątku dywersyfikacji funkcji, które powinny działać na terenach waterfrontów oraz problematyki poszukiwania inwestorów dla projektów tego typu. W podobnej, ale już zamkniętej debacie Gdynia weźmie udział także w czwartek, skupiając się bardziej na kwestiach finansowania nadmorskich inwestycji. Dzień w Cannes zakończy się dla Gdyni udziałem w spotkaniu z europejskimi liderami Urban Land Institute.



Wiceprezydent Katarzyna Gruszecka-Spychała była też gościem terenowego studia telewizyjnego Rzeczpospolitej w Cannes. O gdyńskich możliwościach można też poczytać w artykule Time for Polska.

  • Wspólne stoisko pomorskich miast i Invest in Pomerania podczas targów MIPIM w Cannes, fot. Maja Studzińska