Co nowego

Nowy, najsilniejszy holownik w gdyńskim porcie

Holownik Fairplay XVI, który zmienił swój port macierzysty na Gdynię, fot. Piotr B. Stareńczak (portalmorski.pl)

Holownik Fairplay XVI, który zmienił swój port macierzysty na Gdynię, fot. Piotr B. Stareńczak (portalmorski.pl)

13.02.2018 r.

Fairplay XVI – to nazwa holownika, który wraz z początkiem tygodnia zmienił swój port macierzysty na Gdynię. Do tej pory był wykorzystywany w Hamburgu, teraz z nowym malowaniem, biało-czerwoną banderą i nową nazwą będzie najsilniejszym z gdyńskich holowników.

Do tej pory działał w hamburskim porcie jako Bugsier 11. Pod koniec 2017 roku armator połączył swoje siły z Fairplay, stąd zmiana nazwy, bandery i malowania. Holownik, który z początkiem tygodnia wpłynął do Gdyni i tym samym wzmocnił flotę Fairplay Towage Polska teraz działa jako Fairplay XVI.

To najmocniejszy z holowników, które obecnie pracują w gdyńskim porcie. Aktualnie pływa pod biało-czerwoną banderą, a jego burty przemalowano z charakterystycznego dla Bugsiera czarnego koloru na niebieski. Ma 32 metry długości i 12,5 metra szerokości. Kluczowa wartość dla holownika, czyli uciąg na palu sięga ponad 85,5 tony. Ma możliwość rozwinięcia prędkości operacyjnej do 14 węzłów.

Holownik Fairplay XVI, który zmienił port macierzysty na Gdynię, fot. Piotr B. Stareńczak (portalmorski.pl)

Fairplay XVI doskonale radzi sobie w pracy portowej, ale również na otwartym morzu i w akcjach specjalnych związanych z offshorem czy ratownictwem. Na pokładzie znajdują się dwie pojedyncze i cztery dwuosobowe kabiny.

Portem macierzystym jednostki oficjalnie została Gdynia. Warto wspomnieć, że siostrzany Fairplay XVIII już od początku grudnia pracuje w takim samym charakterze w Szczecinie i Świnoujściu.