Co nowego

(Nie)konferencja dla bibliotekarzy

Jak sprawić, aby młodzież zaczęła postrzegać biblioteki jako ciekawą alternatywę i miejsca, do których warto zaglądać? Jak skutecznie komunikować się z tą grupą i poznać jej upodobania? 14 i 15 listopada 2016 r. uczyli się tego bibliotekarze z całego kraju podczas ogólnopolskiej konferencji Kierunek-Wizerunek. Jej gospodarzem była Miejska Biblioteka Publiczna w Gdyni.

Szkolenie z zakresu promocji i marketingu oraz ważnej roli mediów społecznościowych w komunikacji z młodzieżą, fot. Miejska Biblioteka Publiczna

Konferencja powstała we współpracy z Wojewódzką i Miejską Biblioteką Publiczną w Gdańsku. Kierunek-Wizerunek nazwaliśmy (nie)konferencją, aby podkreślić jej warsztatowy, nastawiony na praktyczne podejście do tematu, charakter. Odchodzimy od schematu klasycznej konferencji. Chcemy, aby uczestnicy wynieśli ze spotkań przede wszystkim umiejętności praktyczne - mówi Natalia Gromow, dyrektor Biblioteki Gdynia.

Wydarzenie składało się z prelekcji, wykładów i warsztatów, podczas których pracownicy bibliotek zdobywali wiedzę na temat nowoczesnych metod organizacji i promocji bibliotek. W tym roku tematem przewodnim dwudniowej konferencji było kreowanie oferty dla młodzieży. Pierwszego dnia jej uczestnicy zgłębili tajniki Service Designu, czyli projektowania usług zgodnie z zapotrzebowaniem odbiorcy. Swoje pomysły mogli skonfrontować później z samymi zainteresowanymi - w ramach warsztatów zorganizowano bowiem spotkanie z uczniami gdyńskich szkół.

Uczestnicy ogólnopolskiej konferencji Kierunek-Wizerunek, fot. Miejska Biblioteka Publiczna

To wspaniała inicjatywa, która ma pokazać, w jaki sposób namówić młodą osobę, żeby została czytelnikiem. To od nas zależy czy młodzi będą rozwijali swoją wiedzę. Korzystając z nowoczesnych nośników często można wpaść w pułapkę słabej jakości prezentowanych tam informacji. Jako nauczyciel coś o tym wiem. Naszym zadaniem jest więc przekonać młodzież, żeby czytała jak najwięcej i jak najczęściej - komentowała Joanna Zielińska, Przewodnicząca Rady Miasta Gdyni.

Drugiego dnia uczestnicy konferencji mieli okazję wziąć udział w cyklu szkoleń z zakresu promocji i marketingu oraz ważnej roli mediów społecznościowych w komunikacji z młodzieżą. Prelegenci opowiadali o tym, w jaki sposób nawiązać wartościowy dialog z młodym pokoleniem i walczyć ze stereotypowym wizerunkiem bibliotek w ich oczach.

Konferencja Kierunek-Wizerunek odbyła się w tym roku po raz drugi. Jej kolejna edycja już za rok.

fot. Miejska Biblioteka Publiczna

  • ikonaOpublikowano: 16.11.2016 00:00
  • ikona

    Autor: Michał Kowalski (2011)

ikona

Najnowsze