Co nowego

Kto zostanie operatorem Systemu Roweru Metropolitalnego?

Kto zostanie operatorem Systemu Roweru Metropolitalnego? // fot.pixabay.com

Kto zostanie operatorem Systemu Roweru Metropolitalnego? // fot.pixabay.com

09.05.2018 r.

Wpłynęły trzy oferty w przetargu na wybór wykonawcy i operatora Systemu Roweru Metropolitalnego. Teraz zostaną one poddane ocenie komisji przetargowej. Ostateczny wybór zostanie dokonany w przeciągu miesiąca.

7 maja otwarte zostały koperty z ofertami w przetargu na świadczenie usługi zarządzania i eksploatacji Systemu Roweru Metropolitalnego przez okres 78 miesięcy. Podczas procedury przetargowej wpłynęły trzy oferty. Złożyły je: konsorcjum firm Full Speer, Telfourth, BleeperBike z Irlandii, konsorcjum polsko-czeskie firm Egis Bike, Homeport, BikeU oraz firma NB Tricity.
 
Szacunkowa wartość zamówienia wyniosła: 56.527.683,61 brutto.
 
Irlandzkie konsorcjum zaproponowało 5000 rowerów, w tym 10% elektrycznych oraz cenę 32.562.246,42 zł brutto. Konsorcjum polsko-czeskie zaoferowało 3900 elektrycznych rowerów za 76.675.625,61 zł brutto, natomiast ostatnia z firm zaproponowało 4080 elektrycznych rowerów za 40.272.906 zł brutto.
 
Złożone oferty zostaną teraz poddane ocenie komisji przetargowej, która wyłoni wykonawcę na podstawie 3 kryteriów:

  • Cena 60%
  • Udział rowerów z napędem wspomaganym elektrycznie 35%
  • Dostarczenie dodatkowych rowerów powyżej liczby minimalnej (3866 sztuk) 5%

Zwycięzcę poznamy w przeciągu miesiąca. Jeżeli żaden z oferentów nie złoży odwołania, podpisanie umowy z wykonawcą nastąpi do 10 dni od dnia wyboru oferty.

– Komisja przetargowa przystępuje właśnie do oceny ofert. Oferty muszą zostać dokładnie sprawdzone pod względem formalnym, abyśmy nie mieli żadnych wątpliwości, co do ostatecznego wyniku przetargu – mówi Krzysztof Perycz-Szczepański, kierownik projektu z Obszaru Metropolitalnego Gdańsk–Gdynia–Sopot.

Wybrany wykonawca zbuduje od podstaw system rowerów publicznych wraz z niezbędnym zapleczem technicznym i teleinformatycznym. System będzie oparty o rowery 4. generacji wyposażone w moduły GPS, GSM i elektrozamek. System teleinformatyczny będzie wyposażony w moduł geolokalizacji, wypożyczeń i rezerwacji.

Najnowocześniejszy, a zarazem największy, pod względem obszaru działania, system rowerów miejskich w Polsce, będzie funkcjonował w 14 gminach: Gdyni, Gdańsku, Sopocie, Tczewie, Pucku, Redzie, Kartuzach, Sierakowicach, Somoninie, Stężycy, Władysławowie, Żukowie, Pruszczu Gdańskim i Rumi.

Zgodnie z założeniami przetargu pierwsze rowery, 30% systemu, pojawią się już jesienią tego roku. Całość sytemu roweru publicznego MEVO uruchomiona zostanie do 1 marca 2019 roku.

Projekt współfinansowany jest ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata 2014-2020. Dofinansowanie ze środków unijnych wynosi 17.218.259 zł.