Co nowego

Konkurs Gdyński Biznesplan 2014 rozstrzygnięty

Nazwy tych firm i ich twórców warto zapamiętać. Być może kiedyś staną się wielkimi przedsiębiorstwami odnoszącymi sukcesy w Polsce lub nawet zagranicą. W poniedziałek 2 czerwca 2014 roku poznaliśmy zwycięzców 12. edycji konkursu dla przedsiębiorczych Gdyński Biznesplan. Uroczystość odbyła się w Pomorskim Parku-Naukowo-Technologicznym.




Gala konkursu Gdyński Biznesplan 2014,fot. Sylwia Szumielewicz-TobiaszPierwsze miejsce i czek na 20 tysięcy złotych zdobył Damian Karczewski, za biznesplan firmy VR ONE tworzącej indywidualne prezentacje oraz wizualizacje z użyciem wirtualnej rzeczywistości dla średnich i dużych firm oraz organizacji. Technologia ta może być zastosowana między innymi przez deweloperów czy projektantów wnętrz do prezentacji projektów.


Gala konkursu Gdyński Biznesplan 2014,fot. Sylwia Szumielewicz-Tobiasz
Drugie miejsce i 15 tysięcy złotych zdobyli Jan Radzikowski, Tomasz Grzechnik, Konrad Słoniewski, Tomasz Główka za ISIVI, czyli pierwszy inteligentny portal pracy i rozwoju osobistego. Strona wspomaga proces rekrutacji i umożliwia dopasowanie stron rynku pracy poprzez zestawienie kompetencji kandydatów z wymaganiami firm, a narzędzia wykorzystane w serwisie pomagają zaplanować karierę.

Nagrodę w wysokości 10 tysięcy złotych za trzecie miejsce otrzymał Konrad Klepacki za projekt „Barobot", czyli robota serwującego drinki. Urządzenie działa w zasadzie jak automatyczny ekspres do kawy, wystarczy tylko wybrać jeden z napoi, a automat samodzielnie odmierzy proporcje.

 Prezentacja Barobat, fot. Sylwia Szumielewicz-Tobiasz Gala konkursu Gdyński Biznesplan 2014, fot. Sylwia Szumielewicz-Tobiasz
                                                                                                                                                                
Jury przyznało dwa równorzędne wyróżnienia, a otrzymali je: Joanna Bielenica za My Fancy Ride - nieszablonowe kamizelki odblaskowe dla pań oraz Marcin Kreft z firmy NANO, zajmującej się projektowaniem i produkcją nowoczesnych prezentacji i makiet architektonicznych.

„Ostatnie 15 lat to fundamentalna zmiana struktury gospodarczej Gdyni - z tradycyjnie opartej na gospodarce i przemyśle morskim, stała się miastem innowacji, małych i średnich przedsiębiorców, którzy bardzo udanie budują swój sukces biznesowy. Jednocześnie wpływają na charakter gospodarczy Gdyni. Otwartość, aktywność, przedsiębiorczość jaką się wykazują, zawsze były wpisane w geny miasta - powiedział prezydent Wojciech Szczurek podczas uroczystości.

Zwycięzcy konkursu Gdyński Biznesplan 2014, fot. Sylwia Szumielewicz-TobiaszW tegorocznej edycji „Gdyńskiego Biznesplanu" udział wzięły 562 osoby, które zgłosiły 572 oryginalne pomysły na biznes. Złożono 109 biznesplanów, zaś kilkunastoosobowemu jury ich ocena zajęła blisko miesiąc! Do finału przedostało się jedynie 11 projektów najmocniejszych pod względem merytorycznym i mających zdaniem jurorów największe szanse na realizację.

Spośród zgłoszonych projektów biznesplanów najwięcej dotyczyło sektora usług (423), zdecydowanie mniej produkcji (96) i handlu (53).
Największy udział przypadł branżom: design/projektowanie/sztuka (79 projektów), turystyka/rekreacja/sport/rozrywka (59 projektów), edukacja/szkolenia/oświata (58 projektów).

Tradycyjnie najwięcej uczestników zgłosiło się z Gdyni (283 osoby) i okolic.
462 uczestników nie prowadzi działalności gospodarczej lub ją zawiesiło, natomiast 100 to osoby prowadzące taką działalność lub pracownicy.

Gala konkursu Gdyński Biznesplan 2014, fot. Sylwia Szumielewicz-TobiaszW dotychczasowych dwunastu edycjach wzięło udział blisko 4,5 tys. osób. Wielu laureatów (zwycięzców pierwszych trzech miejsc) założyło własne firmy, które prężnie działają i dynamicznie się rozwijają.

Konkurs "Gdyński Biznesplan" adresowany jest przede wszystkim do osób nieprowadzących jeszcze działalności gospodarczej, ale także działających już na rynku małych przedsiębiorstw. Warunkiem uczestnictwa jest zobowiązanie do prowadzenia przyszłej bądź też przeniesienia obecnej działalności na teren gminy Gdynia. Idea konkursu, którego organizatorem jest Gdyńskie Centrum Wspierania Przedsiębiorczości, sprowadza się do umożliwienia realizacji pomysłów biznesowych przez ludzi, którzy albo nie mają jakichkolwiek doświadczeń na tym polu, albo niewielkie i niezbyt udane. Kluczem do powodzenia na rynku jest, bowiem dobry, oparty na sprawdzonych zasadach biznesplan.

fot. Sylwia Szumielewicz-Tobiasz

  • ikonaOpublikowano: 02.06.2014 00:00
  • ikona

    Autor: Karolina _Szwaba (2014)

ikona

Najnowsze