Co nowego

Kanał portowy - głęboki jak nigdy

Jedna z najważniejszych inwestycji realizowanych w ciągu ostatnich lat inwestycji w gdyńskim porcie - „Przebudowa Kanału Portowego" zakończona - poinformował 20 kwietnia 2011 Zarząd Morskiego Portu Gdynia S.A. Jej podstawowym celem było zwiększenie wielkości dopuszczalnego zanurzenia dla statków oraz poprawa warunków nawigacyjnych w Porcie Gdynia. W ramach inwestycji m.in. wykonano prace czerpalne, przebudowano sześć nabrzeży, pogłębiono dno przy nabrzeżach oraz przebudowano Głowicę Ostrogi Pilotowej. 

Inwestycja była współfinansowana przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Infrastruktura i Środowisko. Dofinansowanie wyniosło prawie 54 mln zł.

Przebudowa Kanału Portowego poprzez jego pogłębienie do docelowej głębokości 13,5 m pozwala na obsługę statków o całkowitym zanurzeniu do 13 metrów przy nabrzeżu Holenderskim i 12,7 metra przy Helskim I. Uzyskano również znaczące zwiększenie głębokości przy nabrzeżach Francuskim, Norweskim i Słowackim. Dalsze plany rozwoju portu zakładają budowę i przebudowę kolejnych nabrzeży umożliwiających wykorzystanie uzyskanej głębokości 13,5 metrów. Efektem przebudowy konstrukcji Ostrogi Pilotowej jest zwiększenie szerokości wejścia wewnętrznego do portu do 98 metrów na głębokości maksymalnej 13,5 m, co pozwala na bezpieczniejsze manewrowanie statków o większej szerokości.

Zrealizowana inwestycja stanowi kolejny etap rozwoju Portu Gdynia. Była niezbędna do rozpoczęcia kolejnych, które będą sukcesywnie realizowane zgodnie ze „Strategią Rozwoju Portu Gdynia do roku 2015".


Źródło: Zarząd Morskiego Portu Gdynia S.A.

ikona

Najnowsze