Co nowego

III etap budowy Drogi Różowej zakończony

Zakończono budowę III etapu budowy Drogi Różowej - jednego z najważniejszych punktów komunikacyjnych w naszym mieście. Koszt zrealizowanej inwestycji sięgnął blisko 7,8 mln zł.

W poniedziałek 29 sierpnia 2005 roku odbyło się uroczyste oficjalne otwarcie skrzyżowania Alei Zwycięstwa z ulicą Wielkopolską i ulicą Powstania Styczniowego. Ukończenie wspomnianej inwestycji, koszt której wyniósł blisko 7,8 mln zł stanowi zamknięcie kolejnego etapu Drogi Różowej - etap III faza 1b i usprawnienie ruchu drogowego na jednej z najważniejszych gdyńskich arterii komunikacyjnych.
Zakres prac objął m.in. poprawę układu geometrycznego skrzyżowania jezdni głównej Alei Zwycięstwa, jak i wjazdów z ulicy Wielkopolskiej i Powstania Styczniowego. Przebudowano również uzbrojenie podziemne (w tym kanalizację deszczową, wodociągi, gazociągi, energetykę i teletechnikę), sieć trakcji trolejbusowej i oświetlenie wspomnianych ulic, zmodernizowano sygnalizację świetlną, a także estetycznie zagospodarowano otaczające tereny zielone.
Dzięki oddaniu tej inwestycji komunikacja drogowa w tej części miasta zyskała nie tylko większą przepustowość, ale przede wszystkim znaczące udogodnienia. Zaliczyć do nich można dodatkowe pasy ruchu, pozwalające na bezpośredni skręt z Alei Zwycięstwa na ulicę Wielkopolską (dla jadących z kierunku Gdańska) oraz akomodacyjną sygnalizację świetlną, która automatycznie dostosowuje się do natężenia ruchu (długość trwania 'świateł zielonych' uzależniona jest od ilości przejeżdżających samochodów).

Roboty budowlane, wykonywane były w okresie od 3.09.2004 do 10.08.2005 roku przez konsorcjum dwóch firm - Przedsiębiorstwa Drogowego 'Gdynia' Sp. z o.o. oraz Firmy Budowlano-Drogowej 'MTM' S.A. Gdynia.

Droga Różowa (dwie jezdnie po 2 pasy ruchu na odcinku od ulicy Warszawskiej do ulicy Wielkopolskiej) projektowana jako równoległe połączenie komunikacyjne Gdyni mające odciążyć śródmieście z ruchu drogowego oraz usprawnić funkcjonowanie komunikacji zbiorowej. Jej zadaniem jest zmniejszenie wielkości potoków pojazdów ze skrzyżowań Al. Zwycięstwa z ul. Wielkopolską, Stryjską i Al. Piłsudskiego. Docelowo przewiduje się, iż przepustowość Drogi Różowej wyniesie 3.500 pj./godz co w znaczącym stopniu wpłynie na komfort jazdy i skrócenie czasu jaki trzeba poświęcić na przejazd przez śródmieście Gdyni.

Realizacja Drogi Różowej, z uwagi na znaczny zakres rzeczowo - finansowy, została podzielono na etapy:

 etap I - węzeł drogowy im. F. Cegielskiej
 etap II - odcinek od ul. Kieleckiej do Łużyckiej
 etap III - odcinek od ul. Łużyckiej do ul. Lotników
 etap IV - odcinek od ul. Stryjskiej do ul. Wielkopolskiej ( rozbudowa ulicy Lotników )

Nakłady poniesione na realizację powyższego zakresu robót wyniosły ponad 92 miliony zł. Planowany termin zakończenia całej inwestycji (obejmujący jeszcze rozbudowę ulicy Lotników i budowę mostu na rzeką Kaczą) zaplanowany został na rok 2007.

  • ikonaOpublikowano: 29.08.2005 00:00
  • ikona

    Autor: dnelke

ikona

Najnowsze