Co nowego

Heineken Open'er Festival 2010 zakończony

Dziewiąta edycja festiwalu zakończona. Oto zestaw liczb, który w skrócie przybliży jej przebieg:

4 dni festiwalowe

4 dni promiennego słońca

4 strefy gastronomiczne

7 scen pełnych muzyki i niezapomnianych momentów, takich jak polskie przemówienia Eddiego Veddera, Skin niesiona na rękach publiczności, Nas występujący w koszulce festiwalowej, Tricky rozdający autografy wśród publiczności, Kasabian wymachujący polską flagą oraz wielotysięczny tłum oklaskujący występ pianisty Marka Drewnowskiego w repertuarze Chopina

9 edycja festiwalu

25 km ogrodzenia

80 hektarów terenu festiwalowego

500 dziennikarzy z ponad 30 krajów, w tym z Litwy, Wielkiej Brytanii, Nowej Zelandii, Argentyny i Meksyku

2400 open'erowiczów zagłosowało w drugiej turze wyborów prezydenckich tylko w lokalu najbliższym festiwalowi, w samej Gdyni głosowało ponad 16 000 uczestników festiwalu, a w sumie kilkadziesiąt tysięcy festiwalowiczów oddało swój głos poza miejscem swojego zamieszkania

4.000 informacji prasowych o festiwalu ukazało się w polskich mediach

20.000 osób korzystało z pola namiotowego

Ponad 85.000 uczestników festiwalu


Świetnie funkcjonowały nowości festiwalowe:

Ekologia - festiwalowicze zbierali plastikowe kubki, korzystali z ekopunktu ładowania telefonów, dojeżdżali specjalnymi autobusami na teren Open'era, a korzystając z SKM używali festiwalowego biletu

Alter Fresh - świeże owocowe koktajle były przebojem wśród bogatej oferty gastronomicznej

Kids Zone - pozwolił rodzicom i dzieciom wspólnie przeżywać festiwal

Signing tent - zgromadził tłumy fanów podczas spotkań z takimi artystami jak: Skunk Anansie, Klaxons, Tricky, Mando Diao i Archive

Live Streaming - dzięki transmisjom na żywo na stronie www.opener.pl każdego dnia kilkadziesiąt tysięcy unikalnych użytkowników miało okazję miało okazję na żywo zobaczyć występy takich artystów jak: Kasabian, The Dead Weather, Skunk Anansie, czy Mando Diao. Była to pierwsza na taką skalę transmisja live w technice Smooth Streaming w Polsce. Technika pozwala na dynamiczne dopasowywanie jakości obrazu do możliwości łącza i procesora odbiorcy, stąd osoby z gorszym połączeniem mogą również swobodnie oglądać transmisję, a ci, którzy dysponują lepszym dostępem do internetu i mocniejszym komputerem, mogli obejrzeć transmisję w jakości HD. Do kodowania wykorzystywaliśmy sprzęt firmy Inlet Technologies, który był używany do transmisji olimpiady Vancouver dla NBC. Swoją pomocą techniczną i wiedzą wspierali nas Insys i Netia.

„Festiwalowy Karnet SKM" - kilka tysięcy osób skorzystało z możliwości podróżowania SKM na podstawie specjalnej opaski festiwalowej.


Nie zawiodły też stałe punkty Open'era:

Fashion'er - przyciągnął tłumy fanatyków mody, prezentowane przez projektantów kolekcje wyprzedawały się na pniu, a ze wszystkich oficjalnych koszulek festiwalowych sprzedawanych w naszym kultowym sklepie zostało już tylko kilka sztuk.

Strefa NGO - jak zwykle udowodniła, że nie tylko muzyka jest ważna dla bywalców naszego festiwalu i tak samo jak poszczególnymi koncertami, są oni zainteresowani rozwojem postawy obywatelskiej.


A także: dwa kina, Alter Space, teatry, fire show i wiele innych.


Więcej informacji: www.opener.pl

ikona

Najnowsze