Gdynia, Warszawa, Bielsko-Biała, Poznań czy Częstochowa, które polskie miasto najlepiej walczy z reklamami? Takie pytanie postawił swoim czytelnikom Portal Komunalny. Głosowanie na www.portalkomunalny.pl trwa do 17 lutego.Napastliwe, kolorowe reklamy, banery i szyldy w przestrzeni miejskiej są ogromnym problemem. W Gdyni z chaosem i brzydotą od 2013 roku skutecznie walczy Plastyk Miasta. Wspólnie z zespołem odpowiedzialny jest za szeroko pojętą estetykę przestrzeni miejskiej i działania, które mają na celu ochronę pejzażu miejskiego i gdyńskiej architektury.Gdynia od zawsze dba o wysoką jakość estetyczną przestrzeni publicznej. Przez trzy lata mojej pracy w wielu miejscach udało się uporządkować bałagan reklamowy - mówi Plastyk Miasta Jacek Piątek. I dodaje - Negocjacje z właścicielami działek, rozmowy z najemcami pawilonów, ale także wsparcie merytoryczne przy planowaniu przestrzeni reklamowej już przynoszą oczekiwane efekty, co oczywiście cieszy ale i mobilizuje do dalszych działań. I oczywiście dziękuję wszystkim mieszkańcom, właścicielom nieruchomości i przedsiębiorcom, którzy, muszę przyznać, bardzo chętnie współpracują.Zwróciliście uwagę jak zmienił się pasaż handlowy przy ul. Dworcowej? To właśnie efekt działań Plastyka Miejskiego i jego zespołu, a przykładów dobrego „liftingu" jest oczywiście dużo więcej.Kolejne to m.in. ogrodzenie Metalzbytu przy ul. Łużyckiej 3 i Zgromadzenia Zakonnego Sióstr Urszulanek przy al. Zwycięstwa 263. Sposób prezentacji reklam zmienił się też na budynku Centrum Handlowego Batory od strony ulicy Władysława IV.Jeśli podobają się Wam działania Plastyka Miejskiego i jego zespołu głosować możecie pod tym adresem: http://portalkomunalny.pl/reklamy-w-miastach-w-polsce-miasta-glosowanie-353748/ do 17 lutego.Czytaj też: Nowe porządki plastyka miejskiego. Opublikowano: 06.02.2017 00:00 Autor: Michał Kowalski (2011)