Co nowego

Gdyński Tydzień Biznesu zakończony

Henryka BochniarzWręczeniem certyfikatów zakończył się „Gdyński Tydzień Biznesu". W uroczystości w III Liceum Ogólnokształcącym w Gdyni (26 sierpnia 2010 r.) uczestniczyli Przewodniczący Parlamentu Europejskiego Jerzy Buzek oraz Prezes Zarządu Boeing International na Europę Środkową i Wschodnią Henryka Bochniarz.

Blisko 90 uczniów z 19 gdyńskich szkół średnich pracowało w kilkunastoosobowych grupach tzw. „firmach" pod okiem amerykańskich instruktorów - doświadczonych biznesmenów oraz polskich nauczycieli języka angielskiego i przedsiębiorczości. W ciągu bardzo intensywnego tygodnia firmy próbowały swoich sił w grze ekonomicznej BizSim, tworzyły własne innowacyjne produkty oraz przygotowywały stoiska na targi. Wszystko to, aby zachęcić jak największą liczbę tzw. udziałowców do zainwestowania w nowopowstałe przedsięwzięcia. Wspomnianymi udziałowcami byli przedstawiciele trójmiejskich firm o ugruntowanej pozycji na rynku oraz reprezentanci Ambasady USA w Warszawie, którzy chętnie dzielili się swoją wiedzą i doświadczeniem z młodzieżą uczestniczącą w programie.


Uczestnicy warsztatów otrzymali certyfikaty „Gdynia Business Week", a przedstawiciele najlepszych grup uczniowskich, które rywalizowały w czasie trwania programu otrzymali nagrody. Uczniowie podkreślali, że poprawili swój angielski, jako że cały projekt prowadzony był w tym języku, rozwinęli umiejętności pracy w grupie oraz nabrali pewności siebie, zwłaszcza przy okazji wystąpień publicznych.


W kategorii BizSim (symulacja biznesowa polegająca na podejmowaniu decyzji dotyczących produkcji, marketingu oraz finansów firmy) niezwyciężona okazała się firma „G", której instruktorem był Fred McDonald z Central Washington University, a opiekunem Magdalena Buczma Pawelec z Zespołu Szkół Administracyjno-Ekonomicznych w Gdyni. Firma ta oferowała okulary przenoszące człowieka w wirtualny świat gry, zabawy i nauki.

Najwięcej pieniężnego wkładu od udziałowców uzyskała firma „C" po czujnym okiem Darby Vigus z Monroe High School oraz Anny Próchnickiej z Zespołu Szkół Mechanicznych w Gdyni. Firma ta oferowała udziałowcom magiczne lustro z panelem dotykowym i skanerem, pozwalające dobierać strój zależnie od panujących warunków atmosferycznych.

Natomiast prezentacja najwyżej oceniona przez jurorów została przedstawiona przez firmę „B" produkującą ruchomy tatuaż zmieniający położenie na ciele pod wpływem magnesu. Grupa ta była prowadzona przez Rodney'a Youcktona z Chehalis Tribe/ Lucky Eagle oraz Joannę Lemańczyk z Zespołu Szkół Chłodniczych i Elektronicznych.

Projekt jest realizowany dzięki wsparciu  Stowarzyszenia Seattle-Gdynia Sister City Association, „Washington Business Week", korporacji Boeinga i Microsoftu, a także Pomorskiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej i firmy Speednet.

Wejście do III Liceum Ogólnokształcącego w GdyniPrzewodniczący Parlamentu Europejskiego Jerzy BuzekWydarzenia Gdyńskiego Tygodnia Biznesu spotkały się z dużym zainteresowaniemUroczyste zakończenie Gdyńskiego Tygodnia BiznesuUroczyste zakończenie Gdyńskiego Tygodnia BiznesuUroczyste zakończenie Gdyńskiego Tygodnia Biznesu

fot. Bartosz Pietrzak

ikona

Najnowsze