Co nowego

Gdyński Mobilny Punkt Promocji

W środę 15 czerwca na Nabrzeżu Pomorskim przy Al. Zjednoczenia (przedłużenie Skweru Kościuszki) w pobliżu Statku Pasażerskiego ADRIANA odbyła się inauguracja działalności Mobilnego Punktu Promocji Miasta Gdyni.

Mobilny Punkt Promocji jest prywatną inicjatywą, powstał dzięki współpracy gdyńskich firm wydawniczych, reklamowych i produkcyjnych. Będzie to ruchomy punkt promocji, informacji turystycznej i Gospodarczej miasta Gdyni. Projekt wzorowany jest na podobnych rozwiązaniach stosowanych przez wiele miast europejskich - m.in. portowego miasta Bremenhaven (Niemcy), które od lat wykorzystuje tę formę promocji.

Mobilny Punkt Promocji będzie prezentował Gdynię przemieszczając się w różne miejsca, gdzie obecni będą potencjalni inwestorzy czy turyści.

Punkt promocyjno-informacyjny charakteryzuje się:
- mobilnością pozwalającą na szybką zmianę miejsca prezentacji,
- wystrojem nawiązującym do morskich korzeni miasta.
Na wystrój składają się modele polskich żaglowców 'DAR POMORZA', 'DAR MŁODZIEŻY', 'ZAWISZA CZARNY' oraz wykonane ze zegarmistrzowską dokładnością modele statków handlowych.
Do wystroju należą również oryginalne elementy wyposażenia statków takie jak: bandery, kompasy, sesnasty, logi, zegary okrętowe, stare mapy nawigacyjne itp.
Prezentowane są także przedwojenne fotografie i stare książki o Gdyni.
W sprzedaży dostępne są albumy i książki o naszym mieście oraz książki marynistyczne, w tym pełen wybór utworów Karola Olgierda Borchardta. Pozycje poświęcone naszej 'Białej Fregacie' - DAR POMORZA są oczywiście także do nabycia.
Co więcej - autorzy książek i albumów o Gdyni zadeklarowali chęć pomocy w promowaniu naszego miasta. Zgodzili się podpisywać swoje książki w czasie świąt miejskich, czy przy innych okazjach w trakcie działania 'MOBILNEGO PUNKTU PROMOCJI'.
Dla turystów odwiedzających nasze miasto dostępne są przewodniki, mapy i wydawnictwa o Gdyni oraz pamiątki związane z Gdynią i Polską - takie jak naklejki, proporczyki, breloki itp.

Sposoby wykorzystania 'MOBILNEGO PUNKTU PROMOCJI'. Punkt będzie obecny na:
- każdej imprezie miejskiej,
- nabrzeżu gdyńskiego portu przy cumujących w Gdyni statkach pasażerskich,
- targach turystycznych i żeglarskich prezentując walory Gdyni,
- plenerowych imprezach takich jak np. zloty żaglowców, święta miast
partnerskich w kraju i za granicą.

Także od dziś działają w Gdyni Lotne Miejskie Punkty Informacji Turystycznej. Punkty będą udzielały informacji na temat atrakcji turystycznych Gdyni oraz przekazywały materiały promocyjne przybywającym do Gdyni statkami pasażerskimi (na nabrzeże Francuskie, Polskie i Skwer Kościuszki), a także promami Stena Line na Bazie Promowej, turystom. Będzie je można również spotkać w miejscach koncentracji ruchu turystycznego (Bulwar Nadmorski, ul. Swiętojańska).

To drugi sezon tej oryginalnej gdyńskiej inicjatywy. Lotne Miejskie Punkty Informacji Turystycznej zaczęły sezonową działalność 1 lipca 2004 r. Projekt ten został doceniony przez Międzynarodowe Targi Gdańskie. Gdynia otrzymała za jego realizację wyróżnienie w kategorii 'Najlepsza promocja turystyczna Pomorza 2004'. Okazało się, że jest to dobry i szybki sposób na dotarcie do turystów z informacją o atrakcjach turystycznych miasta. Dlatego również w tym roku będzie można spotkać w Gdyni Lotne Miejskie Punkty Informacji Turystycznej. Punkty są obsługiwane przez stażystów - osoby, które zgłosiły się w ramach projektu Gryfu 'Młodzież w turystyce - zwiększenie turystycznej atrakcyjności Sopotu i Gdyni dzięki utworzeniu punktów informacji turystycznej'. Koordynacją działań Lotnych Miejskich Punktów Informacji Turystycznej będzie zajmowała się Lokalna Organizacja Turystyczna Gdynia.

Oprócz szkolenia zorganizowanego w ramach projektu Gryfu, Lotne Miejskie Punkty Informacji Turystycznej odbyły jednodniowe szkolenie w zakresie udzielania informacji o atrakcjach turystycznych Gdyni, które przeprowadziła Lokalna Organizacja Turystyczna Gdynia. W szkoleniu tym wzięli udział również funkcjonariusze Straży Miejskiej. Punkty Informacji Turystycznej wyposażone zostały w identyfikatory, koszulki i kurtki z logo Informacji Turystycznej i logo Gdyni oraz torby na kółkach. Udzielają informacji także w jęz. angielskim. Urząd Miasta przekazuje na bieżąco Punktom materiały promocyjne. Całkowity
koszt prowadzenia Punktów to około 8 tys. złotych (szkolenie, materiały, wyposażenie oraz wynagrodzenie stażystów).

  • ikonaOpublikowano: 15.06.2005 00:00
  • ikona

    Autor: dnelke

ikona

Najnowsze