Co nowego

Gdyński Biznesplan po I etapie

Aż 296 osób ma szansę wygrania wyjazdu na Światową Wystawę EXPO 2010 do Szanghaju we wrześniu 2010 roku. Tylu bowiem uczestników zgłosiło się do ósmej edycji konkursu „Gdyński Biznesplan". Najmłodszy z nich ma 18, a najstarszy 71 lat.

Oto kilka innych ciekawostek statystycznych.

Największą grupę tworzą osoby w wieku 21-30 lat. Jest ich 187.

Zdecydowana większość, bo aż 245 projektów biznesplanów dotyczy sektora usług, 24 - produkcji/rzemiosła, a 23 - handlu.

W przypadku branż 74 projektów wiąże się z IT, technologią informacyjną, 49 z inżynierią/budownictwem/ochroną środowiska/ technologiami, 37 - turystyką/rekreacją/rozrywką, a 32 z gastronomią.

239 uczestników nie prowadzi działalności gospodarczej lub ją zawiesiło, natomiast 57 to osoby prowadzące taką działalność lub pracownicy.

W drugim etapie uczestnicy dostarczają organizatorowi przygotowane biznesplany w terminie do 31.03.2010 r. Podczas tego etapu w Pomorskim Parku Naukowo-Technologicznym w Gdyni odbędą się bezpłatne szkolenia: Jak założyć działalność gospodarczą?, Jak napisać biznesplan? oraz Marketing w firmie. Ze względu na dużą liczbę uczestników szkolenia prowadzone będą w dwóch grupach.

Etap trzeci zakończy się wyłonieniem finałowej dziesiątki i ogłoszeniem wyników podczas finałowej gali w dniu 31.05.2010 r.

W dotychczasowych siedmiu edycjach wzięło udział łącznie 1347 uczestników, którzy zaprezentowali 1299 pomysłów biznesowych. 18 spośród 21 laureatów (zwycięzców pierwszych trzech miejsc) założyło własne firmy, które prężnie działają i dynamicznie się rozwijają, jak choćby IVO Software.

Przypomnijmy, że konkurs adresowany jest przede wszystkim do osób nieprowadzących jeszcze działalności gospodarczej oraz do osób działających już na rynku małych przedsiębiorstw. Warunkiem uczestnictwa w konkursie jest zobowiązanie do prowadzenia przyszłej bądź też przeniesienia obecnej działalności na teren Gminy Gdynia.

Idea konkursu sprowadza się do umożliwienia realizacji pomysłów biznesowych przez ludzi, którzy albo nie mają jakichkolwiek doświadczeń na tym polu, albo niewielkie i niezbyt udane. Kluczem do powodzenia na rynku jest bowiem dobry, oparty na sprawdzonych zasadach biznesplan!

Więcej informacji o konkursie na www.gdynia.pl/biznesplan

ikona

Najnowsze