Co nowego

Gdyńska barka zbuduje najdroższą drogę świata

Manewrowość, prędkość, podnoszenie ciężarów i innym parametrom jest poddawana barka samopodnośna Zourite, zbudowana w gdyńskiej stoczni Crist SA. Ostatecznie zostanie przeznaczona do instalacji elementów przybrzeżnej estakady na wyspie Reunion.

Barkę zamówiło w stoczni Crist SA konsorcjum budujące Route de Littoral lub Coastal Highway, czyli morską autostradę. Jak się okazuje, będzie to jedna z najdroższych dróg świata - długa na 5,4 km estakada zostanie poprowadzona wzdłuż brzegu wyspy Reunion.

Barka o długości 106 metrów i 44 metrów szerokości, jest wyposażona w suwnicę - największym w świecie urządzeniem dźwignicowym zainstalowanym na jednostce offshore, należącym do rodzaju suwnic pomostowych. Dźwignica składa się z dwóch suwnic o szerokości 30 m i udźwigu 4800 ton. Podwójna suwnica na barce samopodnośnej budowanej w stoczni Crist będzie służyła podnoszeniu, przenoszeniu i instalacji żelbetonowych segmentów fragmentów autostrady.

Barka nie dotrze na miejsce pracy sama. W doprowadzeniu na Ocean Indyjski pomoże jej ciężarowiec wpływny - flo-flo heavy-lift vessel.

  • ikonaOpublikowano: 15.03.2016 00:00
  • ikona

    Autor: Michał Kowalski (2011)

ikona

Najnowsze