Co nowego

Gdynia z „Rowerowym Majem”

Gdynia, Gdańsk, Sopot, Tczew, Warszawa, Lublin i Wrocław - to w tych miastach już w maju ścieżki rowerowe zapełnią się dzieciakami na rowerach, hulajnogach, deskorolkach albo rolkach. 4 maja 2016 r. rusza adresowana do uczniów i nauczycieli szkół podstawowych wspólna dla tych miast kampania „Rowerowy Maj". W Gdyni w rowerowym wyzwaniu uczestniczyć będzie cztery tysiące uczniów z 19 placówek oświatowych.

Konferencja prasowa zapowiadająca kampanię Rowerowy Maj, fot. Małgorzata Omachel-Kwidzińska
 
Zasady kampanii są bardzo proste, a zabawa trwa miesiąc. Każdy uczeń, który przyjedzie do szkoły na rowerze, deskorolce, hulajnodze lub na rolkach otrzymuje dwie naklejki. Jedną z nich przykleja do swojego rowerowego dzienniczka, a drugą na klasowy plakat "Rowerowego Maja". Gwarantuje to dobrą zabawę i zdrową rywalizację, a na zakończenie kampanii atrakcyjne nagrody.

Najbardziej rowerowa szkoła w Gdyni otrzyma mobilne miasteczko ruchu drogowego (wartość nagrody wynosi ok. 25 000 zł).

Wizualizacja miasteczka rowerowego – nagroda główna, źródło euroblask.pl

Będą też nagrody dla klas i indywidualne:
- najlepsze klasy w każdej szkole - bilety grupowe do centrów nauki, rozrywki, sportu,
- najaktywniejsi uczniowie i nauczyciele oraz szkolni koordynatorzy - akcesoria rowerowe.
 
Gdy w Gdyni zobaczyliśmy obrazki z gdańskich szkół z roku ubiegłego, te stojaki wręcz oblepione rowerami - stwierdziliśmy, że też tak chcemy, by co raz więcej dzieci do szkół w Gdyni przyjeżdżało na rowerach. Stąd decyzja o udziale w tegorocznej edycji „Rowerowego Maja" - podkreślił podczas konferencji prasowej Rafał Studziński, gdyński oficer rowerowy.

Inauguracja kampanii Rowerowy Maj na ul. Długiej w Gdańsku, fot. Małgorzata Omachel-Kwidzińska
 
Kampania będzie też okazją do zadbania o bezpieczeństwo najmłodszych na drodze.  Już w 2015 roku z pomocą Stowarzyszenia Rowerowa Gdynia prowadziliśmy zajęcia rowerowe teoretyczne i praktyczne - dzieci uczyły się zasad i prawidłowych zachowań. Także w tym roku w ramach tej kampanii będziemy prowadzić takie zajęcia - dodał Rafał Studziński.
 
Gdyński budżet kampanii „Rowerowy Maj" to 200 000 zł.

fot. Małgorzata Omachel-Kwidzińska

  • ikonaOpublikowano: 06.04.2016 00:00
  • ikona

    Autor: Michał Kowalski (2011)

ikona

Najnowsze