Co nowego

Gdynia najlepiej umeblowanym miastem w Polsce!

Projekt zagospodarowania gdyńskiego Bulwaru Nadmorskiego i przylegającego do niego placu zabaw na plaży Śródmieście zwyciężył w konkursie Bramy Kraju! Jest to nagroda za najlepszą zrealizowaną inwestycję w zakresie wyposażenia przestrzeni publicznej w meble miejskie. Ale nie tylko....

Nagrodzono także Warszawę i Rzeszów. Ponadto, ze względu na wysoki poziom konkursu wyróżniono: Gdynię, Kraków i Szczecin. Nagrodę specjalną ufundowaną przez Polską Organizację Turystyczną zdobył „Ogród doświadczeń im. Stanisława Lema" w Krakowie. Swojego faworyta wybrała także publiczność - czytelnicy „Metra" uhonorowali Przemyśl, a internauci, na portalu Bryla.pl - Rzeszów.

Zdaniem Adama Mikołajczyka, jurora i specjalisty w zakresie marketingu regionów zwycięski projekt jest bardzo dobrym kompromisem we wszystkich ważnych kryteriach. - Jest po prostu spójny, konsekwentny, oddaje charakter miejsca i jest bardzo ergonomiczny - tłumaczy.

Drugie miejsce przyznano Warszawie za projekty mebli miejskich z Krakowskiego Przedmieścia, które ozdobiły zabytkowy trakt po jego rewitalizacji. Trzecią nagrodę zdobył Rzeszów za realizację projektu trasy turystycznej wraz z Rynkiem Staromiejskim.

Jurorzy przyznali dodatkowo aż trzy wyróżnienia. Pierwsze przypadło ponownie Gdyni, tym razem za umeblowanie ulicy Gdynia wygrała: Bramy Kraju - Plac KaszubskiŚwiętojańskiej z Placem Kaszubskim. Uznanie zyskały także: Kraków za umeblowanie Placu książąt Czartoryskich i Placu Wszystkich Świętych oraz Szczecin - za artystyczny i ekologiczny projekt „15 ławeczek na 15-lecie".

Bogna Świątkowska, jurorka i prezes Fundacji Nowej Kultury Bęc Zmiana podkreśla, że konkurs premiował wszystkie elementy, które ułatwiają i uprzyjemniają przebywanie w przestrzeni miejskiej. - Staraliśmy się oceniać przede wszystkim jakość zaproponowanych rozwiązań, szczególnie premiując oryginalność projektów i konsekwencję z jaką przestrzeń została umeblowana.

Swoją nagrodę przyznali także internauci i czytelnicy. W plebiscycie portalu Bryla.pl zwyciężył Rzeszów i „Trasa turystyczna z Rynkiem Staromiejskim". Natomiast czytelnicy dziennika „Metro" jako swojego faworyta wskazali Przemyśl i jego inwestycję: ul. Franciszkańska i Pl. Niepodległości.

Plebiscyt wywołał ożywioną dyskusję wśród internautów. Jeden z nich napisał: Zagłosowałem na ogród doświadczeń im. Stanisława Lema, mimo iż zadziwił mnie Rzeszów. Tyle się mówiło i pisało o Krakowskim Przedmieściu, ale o Rzeszowie nic. Byłem już kiedyś we wszystkich wymienionych wyżej miejscach ale PRZED inwestycjami. Widzę, że zwiedzanie trzeba będzie zacząć na nowo.

Bramy Kraju to pierwszy kompleksowy program marketingu miejskiego. Składa się z trzech, corocznie realizowanych przedsięwzięć: konferencji dla samorządów, konkursu na najlepsze rozwiązania w zakresie szeroko rozumianego marketingu miejskiego, oraz wydawnictwa z serii Biblioteka Wizerunku Miasta. Podczas kolejnych edycji Bram Kraju poruszane są kolejno tematy związane z najważniejszymi elementami przestrzeni publicznej. Kolejno tematami konferencji były witacze (2005), systemy informacji miejskiej(2006), meble miejskie (2007) oraz reklama w mieście (2008).


ikona

Najnowsze