Co nowego

Sea City na targach w Cannes

Wizualizacja terenów przyszłego Sea City w Gdyni, fot. mat. promocyjne

Wizualizacja terenów przyszłego Sea City w Gdyni, fot. mat. promocyjne

12.03.2018 r.

Gdynia bierze w tym tygodniu aktywny udział w trzydniowych, prestiżowych targach „MIPIM - The World's Leading Property Market” we francuskim Cannes. To, zdaniem wielu branżowych środowisk, największa impreza nieruchomościowa na świecie. Miasto dzieli się przy tej okazji ideą Sea City, zwanego też Śródmieściem Morskim Gdyni.

To niebywała okazja do rozmów i wymiany kontaktów z największymi miastami i inwestorami na świecie. Według danych przytaczanych przez organizatorów, przez targi nieruchomościowe MIPIM przewija się około 24 tysiące uczestników z blisko 100 krajów całego świata, wśród nich także branżowi specjaliści i architekci. Jest też Gdynia – potencjał i możliwości „miasta z morza i marzeń” przedstawiać będą we Francji wiceprezydenci Katarzyna Gruszecka-Spychała i Bartosz Bartoszewicz.



Co roku w marcu francuskie Cannes staje się gospodarzem eventu, na którym pojawiają się najważniejsze postaci światowego rynku nieruchomości.  Miasto Gdynia już od kilku lat bierze aktywny udział w MIPIM. To wydarzenie, na którym oprócz klasycznego dla targów przedstawiania oferty odbywają się dziesiątki konferencji i paneli dyskusyjnych. Prezentację podczas jednego z nich wygłosi wiceprezydent Katarzyna Gruszecka-Spychała.

Gdynia będzie udzielać się przede wszystkim w panelach poświęconych europejskim Waterfrontom. To właśnie zagospodarowywanie terenów leżących na styku lądu i wody jest dla miasta jednym z najważniejszych wyzwań i może znacząco wpłynąć na rozwój miasta.

"New opportunities in Europe’s Waterfront Cities” (nowe możliwości w europejskich miastach z waterfrontami) – to tytuł jednej z debat, w której we wtorek, 13 marca aktywny udział weźmie właśnie wiceprezydent Gruszecka-Spychała. Będzie to okazja do przedstawienia idei gdyńskiego Sea City wraz z najważniejszymi terenami inwestycyjnymi u boku przedstawicieli europejskich miast: Hamburga, Liverpoolu, Newcastle, Rotterdamu, Sztokholmu i Lizbony. Dyskusja skupi się na potencjalnych kierunkach rozwoju i możliwej dywersyfikacji różnych funkcji. Plan na ten dzień jest zresztą mocno napięty, bo zaplanowano też spotkanie z inwestorami z branży hotelowej oraz rozmowy ze szkockim Ministrem Rozwoju i przedstawicielami prestiżowego Urban Land Institute na Europę.

W środę gdyńska delegacja będzie między innymi uczestniczyć w panelu „Urbanity: new rules for new cities”. Pracowity będzie też czwartek 15 marca, gdy wiceprezydent weźmie udział między innymi w zamkniętej debacie „Paying for the Waterfront”, dotyczącej modelu finansowania kluczowych inwestycji w nadmorskich obszarach. Do tego dochodzi szereg spotkań z przedstawicielami firm o uznanych, międzynarodowych markach – networking na rynku nieruchomości to jedna z największych zalet targów MIPIM w Cannes.

Kluczowym celem dla Gdyni jest prezentacja idei Sea City – Śródmieścia Morskiego. To około 33 hektary inwestycyjnych terenów, które w przyszłości mogą kompletnie zmienić oblicze tej części miasta i dać silny bodziec do szybkiego rozwoju.